ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΑΣ ΚΡΙΝΟΜΑΣΤΕ ΚΑΘΕ ΣΕΖΟΝ

Ο ταλαντούχος και αγαπημένος συγγραφέας, σκηνοθέτης και ηθοποιός του θεάτρου Μιχάλης Ρέππας  , του κινηματογράφου και της τηλεόρασης μίλησε στο Athens Art Theater και στην Άννα Χατζή για τις σπουδές του, την συγγραφή, το θέατρο, τον κινηματογράφο, την τηλεόραση ,  την γνωριμία του με τον Θανάση Παπαθανασίου, τα επιτυχημένα έργα του, τη νέα θεατρική δουλειά του “Γαμπροί για πούλημα” στο θέατρο “Ακροπόλ”, τις τις τέσσερις παραστάσεις οι οποίες επαναλαμβάνονται ” : ” ΑΝΤΡΕΣ ΕΤΟΙΜΟΙ ΓΙΑ ΟΛΑ” για 4η σαιζόν στο θέατρο “Λαμπέτη”, “ΜΑΝΤΕΨΕ ΠΙΟΣ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙ ΑΠΟΨΕ ”για τρίτη χρονιά  στο θέατρο “Δανδουλάκη”  , “ΠΡΙΝ ΤΟ ΧΑΡΑΜΑ” στο θέατρο “Βέμπο” για δεύτερη χρονιά ”και  το παιδικό έργο το οποίο ετοιμάζουν με τον Θανάση Παπαθανασίου για το θέατρο “Βέμπο”, “Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΗΣ ΧΙΟΝΑΤΗΣ”.

Πότε άρχισε να εκδηλώνεται η τάση σας προς τη συγγραφή;
Λίγο μετά το τέλος των σπουδών μου στη σχολή του Εθνικού. Πρέπει να ήμουν 27 η 28 ετών. Ήμουν τότε ένας νεαρός άνεργος ηθοποιός. Εγώ είχα στραφεί στο θέατρο γιατί κάτι με τραβούσε γενικώς και αορίστως στο χώρο του θεάματος. Γιατί προφανώς ένα παιδί είναι δύσκολο να καταλάβει τι κάνει ο θεατρικός συγγραφέας. Και πολύ περισσότερο αδυνατεί να καταλάβει τι ακριβώς κάνει ο σκηνοθέτης σε μια παράσταση. Βεβαίως το δεύτερο δικαίως δεν το καταλαβαίνει. Εδώ υπάρχουν και επαγγελματίες σκηνοθέτες που τους εμπιστεύονται παραστάσεις και δεν ξέρουν ακριβώς ποια είναι η δουλειά τους.  Έτσι κι εγώ νοιώθοντας αυτή την αόριστη έλξη προς το θέατρο νόμιζα ότι θέλω να γίνω ηθοποιός. Αλλά η ζωή μου έδειξε την πραγματική μου ταυτότητα και την πραγματική μου κλίση, που προφανώς ήταν η συγγραφή και η σκηνοθεσία. Ξεκίνησα γράφοντας δειλά για βιοποριστικούς λόγους και  σύντομα κατάλαβα ότι μόνο αυτό με ενδιαφέρει.
 
Είστε απόφοιτος του μαθηματικού πανεπιστημίου Αθηνών. Ήταν επιλογή και στόχος σας;
Όχι το Μαθηματικό Αθηνών δεν ήταν δική μου επιλογή. Πέρασα στο Μαθηματικό για να κάνω το χατήρι των γονιών μου. 
 
Με τον κύριο Παπαθανασίου πως βρεθήκατε και δέσατε συγγραφικά και σκηνοθετικά;
Με τον Θανάση δεν γνωριζόμασταν. Μας γνώρισε και μας προξένεψε τον ένα στον άλλο η  Άννα Βαγενά. Μας πρότεινε να γίνουμε προσωρινά ντουέτο για να της γράψουμε κάνα δυο επιθεωρησιακά νουμεράκια και αυτό το προσωρινό έγινε παντοτινό.
 
Μαζί με τον κύριο Παπαθανασίου  αναμφισβήτητα αποτελείτε ένα από τα πιο επιτυχημένα θεατρικά και αχτύπητα δίδυμα του ελληνικού θεάτρου, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης. Πως αντιλαμβάνεστε και δέχεστε αυτόν τον χαρακτηρισμό από τον κόσμο;
Τώρα το “επιτυχημένος” στην Ελλάδα είναι μια πολύ μεγάλη και πικρή κάποιες στιγμές κουβέντα. Γιατί δυστυχώς η Ελλάδα είναι η χώρα όπου πρέπει κάθε στιγμή να απολογείσαι για την επιτυχία σου. Αλλού οι άνθρωποι την επαγγελματική τους επιτυχία την καμαρώνουν. Εδώ πρέπει να ντρέπεσαι που κατάφερες κάτι να αρέσει μαζικά.
 
Από πού εμπνέεστε τα σενάρια και τα κείμενα τα οποία γράφετε;
Από την ζωή γύρω μας και μέσα μας. Από τι άλλο; Συγγραφέας που δεν τον διαπερνάει η ζωή των ανθρώπων γύρω του είναι ένα ηλεκτρικό μηχάνημα που του έχει χαλάσει το τροφοδοτικό. Ελπίζουμε να μην πάψουμε ποτέ να επηρεαζόμαστε από τα ανθρώπινα πάθη.
 
Είναι το ίδιο σημαντικά για σας η υποκριτική ,η συγγραφή και η σκηνοθεσία;
Ε όχι βέβαια. Η υποκριτική για με΄να είναι χόμπι. Το επάγγελμα μου είναι συγγραφέας και σκηνοθέτης. 
 
Το χιούμορ είναι έμφυτο στοιχείο σας;
Ε ναι. Όπως κάθε τι στον άνθρωπο είναι έμφυτο. Βεβαίως στο χέρι του είναι να το καλλιεργήσει  αλλά όπως ο εκ γενετής κουφός δεν μπορεί να γίνει μουσικός έτσι και αν δεν έχεις χιούμορ δεν γίνεται να γράψεις κωμωδία.
 
Είναι θεμέλιο για σας η κωμωδία για να ξεκινήσετε να γράφετε ένα έργο;
Θεμέλιο είναι το να έχεις κάτι να πεις στους συνανθρώπους σου. Αυτό είναι θεμέλιο για οτιδήποτε. Και αυτό που έχεις να πεις θα σου υποδείξει και τον τρόπο να το εκφράσεις. Αν πρέπει να είναι μέσα από μια φάρσα, μια κωμωδία, μια κομεντί η ένα δράμα.
 
Ποιο είναι το κλειδί της σωστής επιλογής ενός ηθοποιού σε ένα ρόλο;
Όπως για οποιαδήποτε σοβαρή επιλογή το βασικότερο κριτήριο είναι το ένστικτο σου. Το ένστικτο σου σε πάει προς κάποιους ανθρώπους και σε απομακρύνει από άλλους. 
 
Όλα τα έργα σας θεατρικά , κινηματογραφικά και τηλεοπτικά έχουν κάνει τεράστια επιτυχία. Τι σημαίνει αυτό για σας;
Η επιτυχία (που δεν την έχουμε πάντα) είναι ο τελικός στόχος κάθε ανθρώπινης προσπάθειας. Και όταν την έχεις χαίρεσαι και φορτίζεσαι θετικά για την επόμενη προσπάθεια σου. Γιατί στην δουλειά μας ευτυχώς δεν υπάρχει “μονιμότητα”. Στην δουλειά μας κρινόμαστε κάθε σαιζόν.
 
Τι  εστί «επιτυχία» για σας;
Ότι για όλους τους ανθρώπους. Να αγαπιέται η δουλειά μας από όσο το δυνατόν περισσότερους Έλληνες.

Μετά από τόσες παραστάσεις, συνεργασίες και έργα. Υπάρχουν στιγμές και εμπειρίες που να έχετε ξεχωρίσει;
Ε δύσκολο να ξεχωρίσεις. Σίγουρα είναι αξέχαστες οι “τρεις χάριτες” και το “δις εξαμαρτείν”. Ίσως γιατί τα πρώτα βήματα του ανθρώπου είναι τα πιο χαρακτηριστικά η ίσως γιατί τα αναπολούμε επειδή τότε ήμασταν νέοι.

Πως αντιμετωπίζετε αυτή την δύσκολη κατάσταση που βιώνει η χώρα μας;
Όπως όλοι. Άλλες φορές απελπιζόμαστε κι άλλες φορές ελπίζουμε. Και  επιμένουμε. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι πάντα το καλλίτερο έρχεται. Ακόμα κι αν είναι αυταπάτη.   

Μας έχετε αποδείξει ότι οι ωραίες δουλειές δεν έχουν «ημερομηνία λήξης» . Θεατρικές σας παραστάσεις επαναλαμβάνονται χρόνια . Τι είναι αυτό που ελκύει τον κόσμο σε αυτές τις δουλειές; 
Που να ξέρουμε εμείς τι είναι αυτό. `αυτό το ξέρει ο κόσμος. Πάντως αν είμαστε για κάτι υπερήφανοι είναι για την τιμιότητα μας. Ποτέ δεν εξαπατήσαμε. Ποτέ δεν πουλήσαμε “φύκια για μεταξωτές κορδέλες”. Και φαίνεται ότι ο κόσμος σε βάθος χρόνου αυτό το εκτιμάει αυτό.

Τη φετινή σεζόν ετοιμάζετε μία νέα κωμωδία «Γαμπροί για πούλημα» . Τι θα δούμε σε αυτή την παράσταση;
Οι “Γαμπροί” είναι φαρσοκωμωδία είναι η σάτιρα μιας κοινωνίας που είναι έτοιμη να ξεπουλήσει τα πάντα. Χρεοκοπημένοι νεόπλουτοι, πονηροί μιρκοαπατεώνες, ρωσσίδες ολιγάρχισσες, φιλόδοξες τηλεπαρουσιάστριες και ερασιτέχνες ζιγκολό εμπλέκονται σε μια φάρσα όπου ξεπουλιούνται τα πάντα. Έρωτας, αρχαία αγαλματάκια, υπολήψεις και αξιοπρέπειες. Ο χώρος που εξελίσσεται το έργο είναι η πολυτελής κατοικία της οικογένειας Κωσταρέλλου, κάπου στα βόρεια προάστια. Οικοδεσπότης είναι ένας τηλεοπτικός παραγωγός (ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ) ο οποίος πνιγμένος στα χρέη προσπαθεί να πουλήσει  κρυφά από την γυναίκα του ένα αρχαίο αγαλματάκι σε μια πάμπλουτη Ρωσίδα (ΠΑΡΘΕΝΑ ΧΟΡΟΖΙΔΟΥ). Η επίσης χρεοκοπημένη γυναίκα του (ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΒΛΑΒΙΑΝΟΥ) προσπαθεί να αποπλανήσει ερωτικά τον γραμματέα του υπουργείου ανάπτυξης  (ΣΠΥΡΟΣ ΠΟΥΛΗΣ) για να της δώσει ευρωπαϊκή επιδότηση για μια εταιρεία φάντασμα. Ο άεργος γιος του (ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΜΙΤΣΕΛΗΣ) αφού έχει εξαντλήσει οικονομικά τον πατέρα του και την πλούσια ερωμένη του (ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΝΑΚΑ) προσπαθεί να φάει λεφτά από μια άλλη πάμπλουτη Ρωσίδα (ΣΟΦΙΑ ΒΟΓΙΑΤΖΑΚΗ) πουλώντας έρωτα και σ αυτήν. Ο κηπουρός του σπιτιού (ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΚΛΑΣ) που είναι επίσης εραστής της οικοδέσποινας προσπαθεί μαζί με τον γιο του (ΜΑΝΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ) να κλέψει το ίδιο αρχαίο αγαλματάκι που πουλάει ο οικοδεσπότης. Και μέσα σε όλα αυτά η ερωμένη του οικοδεσπότη (ΝΙΚΗ ΛΑΜΗ) προσπαθεί να εκβιάσει τον εραστή της να της κάνει δική της εκπομπή. Οι δέκα αυτοί άνθρωποι από σύμπτωση συναντιούνται και οι δέκα το ίδιο βράδυ στον ίδιο χώρο και αρχίζει ένα τυφώνας από απάτες, ψέματα και πλαστοπροσωπίες που καταλήγουν στο απόλυτο ξεπούλημα. 

Παράλληλα παίζονται και τέσσερα έργα σας σε διαφορετικά θέατρα. Πως νιώθετε για την αγάπη και την επιλογή του κόσμου στα κείμενα σας;

Ναι. Στο θέατρο Λαμπέτη πάνε για τέταρτη χρονιά οι “ΑΝΤΡΕΣ ΕΤΟΙΜΟΙ ΓΙΑ ΟΛΑ”. Στο θέατρο Δανδουλάκη για τρίτη χρονιά “ΜΑΝΤΕΨΕ ΠΙΟΣ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙ ΑΠΟΨΕ” και στο θέατρο Βέμπο για δεύτερη χρονιά “ΠΡΙΝ ΤΟ ΧΑΡΑΜΑ”. Και ταυτόχρονα με όλα αυτά πρώτη φορά στη ζωή μας μετά από εικοσιπέντε σχεδόν χρόνια  καριέρα γράψαμε και σκηνοθετήσαμε ένα παιδικό έργο για το θέατρο Βέμπο. Λέγεται “Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΗΣ ΧΙΟΝΑΤΗΣ”. Το έργο εξελίσσεται σε μια πανέμορφη παραμυθοχώρα, την Σεχραζάδα. Μια χώρα με πρωτεύουσα την Κοντορεβυθήνα. Εκεί στην ειδυλιακή Κοντορεβυθήνα ζουν όλοι οι ήρωες των παραμυθιών όταν τα παραμύθια έχουν  τελειώσει. Από τον Σεβάχ μέχρι την Ραπουνζέλ και από τον Πήτερ Παν μέχρι τους Χάνσελ και Γκρέτελ, όλοι οι παραμυθάνθρωποι κατοικούν στην Κοντορεβυθήνα, όπου “ζουν αυτοί καλά” για να “ζούμε εμείς καλλίτερα”. Όλοι οι ήρωες είναι Κοντορεβυθιώτες εκτός από τους κακούς των παραμυθιών που ζουν έγκλειστοι στις φυλακές του Περανάθεμα. Όμως όσο παραμυθένια και αν είναι η Σεχραζάδα περνάει ότι περνάνε όλες οι χώρες. Και αυτό τον καιρό η παραμυθοχώρα υποφέρει από μια έντονη οικονομική κρίση. Η πριγκίπισσα Χιονάτη και η Πριγκίπισσα Σταχτοπούτα κάνουν τα πάντα για να βρουν χρήματα να βοηθήσουν το κράτος. Στα πλαίσια αυτού του αγώνα για να βρεθούν χρήματα να καλυφθεί το εξωτερικό χρέος της Σεχραζάδας, ψάχνουν τον χαμένο θησαυρό του Αλή Μπαμπά γιατί έχουν περάσει χρόνια από τότε που τελείωσε  το παραμύθι του και ο Αλή Μπαμπάς έχει ξεχάσει πια που έχει κρύψει τον θησαυρό της σπηλιάς. Ταυτόχρονα όμως με το κυνήγι του θησαυρού του Αλή Μπαμπά, η Χιονάτη και η Σταχτοπούτα αποχτούν και ένα δεύτερο πολύ πιο μεγάλο πονοκέφαλο. Η Κακιά Μητριά της Σταχτοπούτας και ο Κάπτεν Χουκ το σκάνε από τις φυλακές του Περανάθεμα και κυκλοφορούν ελεύθεροι στην Κοντορεβυθήνα. Αλλά για να μην τους συλλάβουν μεταμφιέζονται σε Σταχτοπούτα και Χιονάτη. Κι έτσι μεταμφιεσμένοι κλέβουν γλυκά και παιχνίδια και κάνουν εμπόριο με πειρατικές τσιχλόφουσκες ενοχοποιώντας την Σταχτοπούτα και τη Χιονάτη. Οι εφημερίδες γεμίζουν πρωτοσέλιδα με την “συμμορία της Χιονάτης” και η αστυνομία κυνηγάει τις δυο πριγκίπισσες. Έτσι οι δυο πριγκίπισσες μπλέκονται σε μια περιπέτεια καταδίωξης όπου τις κυνηγούν και η αστυνομία αλλά και η Κακιά Μητριά με τον Χουκ. Κάπως έτσι ξεδιπλώνεται μια κωμική ιστορία γεμάτη συμπτώσεις, απρόοπτα και ανατροπές με αναφορές στο αστυνομικό μυθιστόρημα, τις κινηματογραφικές περιπέτειες και πάνω απ όλα στα αγαπημένα μοτίβα της ελληνικής φαρσοκωμωδίας. Την παραμυθένια εικόνα συμπληρώνουν 12 υπέροχα τραγούδια γραμμένα (στίχοι – μουσική) από την ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΜΑΝΟΥ.

Τα επόμενα σχέδια σας ποια είναι;
Ε δεν φτάνουν όλα αυτά; Θα πεθάνουμε από υπερκόπωση. 

Επιμέλεια Άρθρου

Γεννήθηκα στη Ρόδο το 1992 και κατάγομαι από την μικρή αλλά πανεμορφη Σύμη. Είμαι απόφοιτη της σχολής Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε του τμήματος μηχανολογίας Αθηνών. Κατα τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων και συγκεκριμένα την χρονική περίοδο 2012-2015 υπήρξα μαθήτρια - ακροάτρια της Δραματικής σχολής του Ιάσμου. Η συχνή επαφή με το θέατρο και η παρακολουθηση θεατρικών παραστάσεων με οδήγησαν στην δημιουργία του θεατρικού Σάιτ Athens Art Theater καθώς συνειδητοποίησα την μαγεία του θεάτρου και την συμβολή του στην καθημερινότητα μας.

Άννα Χατζή

Γεννήθηκα στη Ρόδο το 1992 και κατάγομαι από την μικρή αλλά πανεμορφη Σύμη. Είμαι απόφοιτη της σχολής Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε του τμήματος μηχανολογίας Αθηνών. Κατα τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων και συγκεκριμένα την χρονική περίοδο 2012-2015 υπήρξα μαθήτρια - ακροάτρια της Δραματικής σχολής του Ιάσμου. Η συχνή επαφή με το θέατρο και η παρακολουθηση θεατρικών παραστάσεων με οδήγησαν στην δημιουργία του θεατρικού Σάιτ Athens Art Theater καθώς συνειδητοποίησα την μαγεία του θεάτρου και την συμβολή του στην καθημερινότητα μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *