ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ 2019-2020

“Όλα τα έργα που καταπιάνονται με πανανθρώπινες αξίες έχουν διαχρονική ισχύ”

Ο ηθοποιός Σταύρος Καλλιγάς μίλησε στο Athens Art Theater και στην Άννα Χατζή για τις δύο παραστάσεις “Sunset Limited” και ” Η Καλύβα του Μπαρμπαθωμά” στις οποίες θα πρωταγωνιστήσει τη φετινή σεζόν , την ανθρώπινη απελπισία , τη σύνδεση των θεατρικών έργων με την καθημερινότητα, το παιδικό θέατρο, την τηλεόραση και τα επόμενα του σχέδια.

«Sunset Limited» , μια παράσταση βασισμένη στην ομώνυμη ταινία. Πως προέκυψε η επιλογή του συγκεκριμένου έργου και η συνεργασία σας με τον Μάνο Ζαχαράκο;

Είδα πριν χρόνια την ταινία. Αυτό που μου έμεινε, είναι ότι για μέρες προσπαθούσα να δώσω απαντήσεις στα ζητήματα που έθεταν και οι δύο χαρακτήρες του έργου. Αυτό σήμαινε για μένα ότι το θέμα του έργου έχει πολύ ισχυρή δυναμική. Υπάρχουν βέβαια και πολύ δυνατά στοιχεία, που κρύβονται σε δεύτερο επίπεδο και κάνουν το έργο ακόμα πιο σημαντικό. Με τον Μάνο Ζαχαράκο συνεργαζόμαστε για πρώτη φορά και θεωρώ μεγάλη μου τιμή και ευτύχημα, που βρίσκομαι δίπλα σε έναν τόσο σημαντικό ηθοποιό.

Περιέγραψε μας με λίγα λόγια τι θα δουν οι θεατές;

Υπό τη σκηνοθετική ματιά της Κωνσταντίνας Νικολαΐδη ετοιμάζουμε μία παράσταση, στην οποία, εκτός του βασικού ζητήματος που πραγματεύεται το έργο, ο θεατής θα γίνει κοινωνός βαθύτερων ανθρώπινων αναγκών, που πηγάζουν από την εξελισσόμενη σχέση των δύο ηρώων. Αυτό ίσως είναι και το στοιχείο που κάνει αυτό το έργο τόσο σπουδαίο.

Ποιος ο δικός σου ρόλος;

Υποδύομαι έναν ήρωα, που προσπαθεί να βρει μια χαραμάδα στη σκοτεινή ψυχή του πρωταγωνιστή, ώστε να του μεταδώσει έστω και μία αχτίδα φωτός. Να τον κάνει να αλλάξει την οπτική που έχει για ζωή και τις ανθρώπινες σχέσεις.

Η παράσταση σε τι βαθμό συνδέεται με την σημερινή εποχή ;

Όλα τα έργα που καταπιάνονται με πανανθρώπινες αξίες, όπως είναι η αγάπη, έχουν διαχρονική ισχύ. Έτσι και αυτό το έργο είναι πολύ σημαντικό στην εποχή μας, που πολλοί άνθρωποι χάνουν εύκολα την πίστη τους για τις πραγματικές αξίες της ζωής.

Κύριο χαρακτηριστικό του έργου  «η ανθρώπινη απελπισία» κάτι το οποίο είναι σε έξαρση στις μέρες μας. Πως πιστεύεις ότι μπορεί να διαχειριστεί ώστε να μειωθεί σε έναν βαθμό;

Θεωρώ ότι η απελπισία δεν είναι ύπαρξη προβλήματος, αλλά απουσία πίστης στο σπουδαιότερο αγαθό της ζωής. Αυτό δεν είναι άλλο από την υγεία. Υγεία του σώματος, του πνεύματος και κυρίως της ψυχής.

Τι πιστεύεις ότι λείπει από την καθημερινότητα μας και οδηγείται ο κόσμος σε απόγνωση;

Νομίζω ότι λείπει η καθαρή ματιά σε αυτά που έχουμε μπροστά μας και τα αγνοούμε, τα απαξιώνουμε, ενώ ταυτόχρονα δίνουμε αξία στο μάταιο.

Εφικτές Λύσεις ώστε να κάνουμε την κάθε μας στιγμή καλύτερη  θεωρείς ότι υπάρχουν;

Μόνο αν συνειδητοποιήσουμε το βαθύτερο νόημα της ύπαρξής μας σε αυτόν τον κόσμο. Αγάπη, συμπόνοια, αδελφικότητα. Αυτά είναι τα ισχυρότερα αντίδοτα σε καθετί που μπορεί να οδηγήσει στην απώλεια της ελπίδας.

Το έργο θα παιχτεί στο «Τρένο στο ρουφ» κάνοντας την παράσταση πιο παραστατική. Ποιος είχε την ιδέα για αυτή την επιλογή του χώρου;

Η σκηνοθέτριά μας Κωνσταντίνα Νικολαΐδη είναι ένα εξαιρετικό μυαλό, με εξαιρετικές ιδέες και πολύ υψηλή αισθητική. Εκείνη είχε αυτήν την ιδέα και τη βρίσκω εξαιρετική.

Θα σε δούμε και στην παιδική παράσταση «η Καλύβα του Μπάρμπα θωμά» . Κάτι τελείως διαφορετικό. Τι ρόλο υποδύεσαι εκεί;

Εκεί θα υποδυθώ τον Μπάρμπα Θωμά, σε σκηνοθεσία της Αθανασίας Καλογιάννη και παρέα με πολύ καλούς συναδέλφους.

Πως διαχειρίζεσαι την εναλλαγή  διαφορετικών ρόλων και πως τους προσαρμόζεις στην καθημερινότητα τους;

Κάθε ρόλος έχει πολλά επίπεδα, αλλά και δικλείδες, που βοηθάνε να έχει ο ηθοποιός τον έλεγχό του και όχι το αντίστροφο.

Είναι πιο δύσκολο το παιδικό θέατρο από τα άλλα είδη θεάτρου;

Δεν πιστεύω στο εύκολο και δύσκολο. Κάθε είδος θεάτρου έχει τους δικούς του κώδικες, ώστε να επικοινωνεί σωστά με τους θεατές. Φυσικά τα παιδιά αντιλαμβάνονται διαφορετικά τον κόσμο, από ό,τι οι ενήλικες και σε αυτό χρειάζεται να προσαρμοζόμαστε.

Πως επηρεάζει το θέατρο την συμπεριφορά και τη σκέψη των παιδιών;

Στα παιδιά αρέσουν με το φανταχτερό, τα κοστούμια, ο χορός, η μουσική και φυσικά η ωραία και καθαρή αφήγηση μιας ιστορίας. Έχουν όμως ακόμα ένα πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό, που δεν είναι άλλο από το αγνό αίσθημα δικαίου. Όταν λοιπόν όλα αυτά τα βρίσκουν σε μία θεατρική παράσταση, φεύγουν με μία αίσθηση πληρότητας.

Ασχολείσαι κυρίως με το θέατρο , έχοντας κάποιες εμφανίσεις την τηλεόραση. Γενικότερα  κάποιος ρόλος σε τηλεοπτική σειρά βρίσκεται στις βλέψεις σου;

Αυτόν τον καιρό δεν έχω τηλεοπτική δραστηριότητα. Ίσως στο μέλλον να προκύψει κάτι.

Πως επιλέγεις το έργο ή τον ρόλο , το οποίο αποφασίζεις να ασχοληθείς;

Το θέατρο , όπως και γενικότερα η τέχνη, για μένα αποτελεί δίαυλο επικοινωνίας με τον ψυχισμό του θεατή. Όταν λοιπόν δω ότι ένα έργο μπορεί να μεταδώσει κάποιες αξίες και αυτό συμβαίνει μέσω ενός καλογραμμένου κειμένου, τότε θεωρώ ότι επιβάλλεται να εκτεθεί σε παράσταση.

Άλλα σχέδια για τα μέσα της σεζόν υπάρχουν;

Φέτος κάνω την πρώτη μου απόπειρα ως συγγραφέας και σκηνοθέτης. Πρόκειται να ανεβάσουμε στο Εργοτάξιον την κωμωδία, που έγραψα, με τίτλο Αναδρομή Γάμου, ένα έργο που αφορά τα θέλω τεσσάρων ανθρώπων με αδέξιους χειρισμούς των καταστάσεων και λανθάνουσα αντίληψη της πραγματικότητας.

Γεννήθηκα στη Ρόδο το 1992 και κατάγομαι από την μικρή αλλά πανεμορφη Σύμη. Είμαι απόφοιτη της σχολής Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε του τμήματος μηχανολογίας Αθηνών. Κατα τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων και συγκεκριμένα την χρονική περίοδο 2012-2015 υπήρξα μαθήτρια - ακροάτρια της Δραματικής σχολής του Ιάσμου. Η συχνή επαφή με το θέατρο και η παρακολουθηση θεατρικών παραστάσεων με οδήγησαν στην δημιουργία του θεατρικού Σάιτ Athens Art Theater καθώς συνειδητοποίησα την μαγεία του θεάτρου και την συμβολή του στην καθημερινότητα μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *