ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ “Η ΖΩΗ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ”

13/12/2014

Ο σκηνοθέτης Θοδωρής Βουρνάς και οι ηθοποιοί ( ΝίκοςΑναγνωστόπουλος, Νατάσσα Μήττα, Παναγιώτης Νάτσης) της παράστασης “Η ζωή μου στην τέχνη” μίλησαν στο Athen Art Theater και την Άννα Χατζή για την παράσταση η οποία παίζεται στο θέατρο Αργώ,  σχολίασαν το έργο , τους ρόλους τους και μίλησαν για την ζωή και την τέχνη.

Διαβάστε αναλυτικά:

Θοδωρής Βουρνάς:

Ήταν δική σου επιλογή να ανέβει αυτή η παράσταση;

Ναι ήταν δική μου επιλογή.

Τι σε τράβηξε σε αυτό το έργο;

Όταν διάβασα το έργο, μου φάνηκαν όλοι αυτοί οι χαρακτήρες πάρα πολύ οικείοι. Έχω συνεργαστεί με άτομα σαν τον Γκράχαμ, την Ρεβέκα και τον Στίβεν. Οπότε μπορούσα πολύ εύκολα να ταυτίσω καταστάσεις και να βρω ένα έργο το οποίο έχει μεγάλο ενδιαφέρον για μένα να το ανεβάσω.

Τα συγκεκριμένα άτομα τα ξέρεις προσωπικά ή τα είδες από άλλες παραστάσεις και τα επέλεξες;

Με τα παιδιά γνωριστήκαμε με αφορμή την παράσταση. Τους είχα δει σε κάποια ακρόαση και τους σκέφτηκα όταν ήθελα να ανεβάσω το έργο. Έτσι γνωριστήκαμε.

Πόσα χρόνια εργάζεσαι ως σκηνοθέτης;

Πρέπει να είναι ο έκτος ή ο έβδομος χρόνος. 

Τα έργα τα οποία ανεβάζεις είναι συνήθως όπως αυτό; Κωμωδίες;

Όχι απαραίτητα. Έχουν να κάνουν με την διάθεση μου και το τι θέλω να πω εκείνη τη στιγμή της ζωής μου. Δηλαδή τώρα « η Ζωή μου στην Τέχνη » είναι ένα έργο το οποίο με εξέφραζε γιατί μπορούσα να ταυτίσω καταστάσεις που είχα ζήσει τα προηγούμενα χρόνια. Το επόμενο έργο το οποίο να ανεβάσω « Η Αρχή του Αρχιμήδη» , στο θέατρο Αργώ  από 6 Φεβρουαρίου είναι ένα έργο τελείως διαφορετικό. 

Ένας άνθρωπος ο οποίος είναι αφοσιωμένος στην τέχνη , ότι και αν συμβεί θα παραμείνει στην τέχνη του; 

Εγώ θεωρώ ότι είναι πολύ υποκειμενική η αντίληψη της τέχνης και δεν έχει να κάνει με την αφοσίωση. Δηλαδή εγώ δεν μπορώ να ορίσω ακόμα ότι κάνω τέχνη. Δεν έχω ακόμα βρει τον προσωπικό μου ορισμό. Είναι υποκειμενικό λοιπόν στον κάθε άνθρωπο.

Το θέατρο συνδέεται άμεσα με την καθημερινότητα ενός ανθρώπου ;

Picture
Νίκος Αναγνωστόπουλος

Σίγουρα, πλέον όπως έχουν γίνει τα πράγματα το συναντάμε και εγώ και εσύ , στην ζωή μας έξω υπάρχουν άνθρωποι  οι οποίοι παίζουν ρόλους. Δύσκολα συναντάς άτομα αυθεντικά που να είναι οι εαυτοί τους. Δεν το κατακρίνω. Ο καθένας παίζει ένα ρόλο απέναντι σε κάποιον. Όλοι παίζουμε ρόλους στη ζωή μας και υποκρινόμαστε πολλές φορές.

Μέσα στο έργο βλέπουμε σχέσεις, ανταγωνισμούς, εκμετάλλευση, έρωτες. Είναι από τα μηνύματα τα οποία θέλετε να περάσετε στους θεατές;

Συγκεκριμένα μηνύματα δεν θέλουμε να περάσουμε. Είναι αυτά τα μηνύματα τα οποία υπάρχουν μέσα στο έργο και αυτά θέλουμε να προβάλλουμε. Ο κάθε θεατής παίρνει το δικό του μήνυμα. Όλα αυτά τα οποία ανέφερες υπάρχουν μέσα στο έργο όπως και άλλα τα οποία λαμβάνει ξεχωριστά ο κάθε θεατής.

Η προβολή  κυρίως  της ομοφυλοφιλίας αλλά και της εκμετάλλευσης υπάρχουν στο έργο αναφέρονται και από άλλους συγγραφείς. Πιστεύεις ότι γίνεται για την αντιμετώπιση του ρατσισμού αυτών των ατόμων;

Δεν ξέρω τι σκοπό έχει ο κάθε συγγραφέας. Και τι μηνύματα θέλει να περάσει. Δεν ξέρω αν υπάρχει όντως ρατσισμός στο χώρο , αλλά ότι υπάρχουν αυτά τα χαρακτηρίστηκα  σίγουρα. Προσωπικά δεν έχω δει ρατσιστικές συμπεριφορές και ούτε είμαι σίγουρος αν ο σκηνοθέτης θέλει να το απαλύνει όλο αυτό. 

Για τον δικό σου ρόλο τι έχεις να μας πεις;

Υποδύομαι ένα παιδί το οποίο κάνει τα πρώτα του βήματα στο θέατρο , ξεκινάει να κάνει πρόβες, αντιμετωπίζει για πρώτη φορά σκηνοθέτη , συναδέλφους και προσπαθεί μέσα από όλο αυτό να το διαχειριστεί και να συμπεριφερθεί ανάλογα. Είναι ένα καλό παιδί , πολύ ευφυής, όμως βγάζει μια πολύ επιτηδευμένη αφέλεια . Αυτά τα χαρακτηρίστηκα τα έχουμε δουλέψει πάρα πολύ στις πρόβες με τον σκηνοθέτη μου τον Θοδωρή Βουρνά. Δουλέψαμε πολύ σκληρά και ελπίζω να βγαίνουν στο κοινό όλα αυτά τα χαρακτηριστικά του ρόλου για τα οποία έχουμε κοπιάσει.  

Είσαι ο καλός , ο αγαθός, ο αφελής. Θεωρείς ότι αυτός ο χαρακτήρας μπορεί να επιβιώσει στην σημερινή εποχή;

Δεν είμαι σίγουρος αν θα επιβιώσει,  αλλά αν αλλοιωθεί ο χαρακτήρας του με οποιονδήποτε τρόπο, Γιατί με όλα αυτά , αποκτάς μια ιδιαίτερη  εμπειρία, μπορεί να  αρχίσεις να συμπεριφέρεσαι διαφορετικά στο μέλλον. Ο Στίβεν ίσος πάρει ένα μάθημα και στις υπόλοιπες δουλειές του να είναι διαφορετικός και να συμπεριφερθεί διαφορετικά.

Ο Στίβεν κάποια στιγμή ερωτεύεται την συμπρωταγωνίστρια του; Αυτό το οποίο νιώθει είναι αληθινό ή έχει ταυτιστεί με τον ρόλο;

Είναι ένα άτομο το οποίο δεν έχει εμπειρία στο συναισθηματικό κομμάτι. Θέλει να φύγει από την πολύχρονη σχέση σου. Παρασύρεται και ενθουσιάζεται  από την Ρεβέκα γιατί θέλει να χωρίσει μετά από πέντε χρόνια σχέσης από την Τζένιφερ. Όπως του λέει και η Ρεβέκα στο έργο , ψάχνει ένα αποκούμπι για να κρατηθεί και να συνεχίσει στη ζωή του. Δεν είναι ερωτευμένος πραγματικά απλά το χρησιμοποιεί αυτό ως πρόσχημα για να νιώσει αυτός καλύτερα. 

Στο τέλος δεν φεύγεις τελικά. Παραμένεις στο θέατρο και κάνεις τη παράσταση. Ποια είναι ουσιαστικά η αιτία της παραμονής σου;

 Εγώ θα έφευγα σαν Στίβεν. Απλά κάποιος με κάρφωσε και δεν καταφέρνω να πάω στην Αμερική που ήθελα τόσο. Όλο αυτό το έκανα για τα λεφτά , όχι ότι είναι σημαντική η δουλειά που μου προσφέρουν. Επιστρέφω γιατί δεν έχω κάτι  άλλο να κάνω και να βγάλω κάποια χρήματα.   


Picture
Νατάσσα Μήττα

Αυτή η παράσταση ήταν στα σχέδια σου ή είθε ξαφνικά;

Ήρθε ξαφνικά. Περισσότερο κάτι άλλο είχα στο μυαλό μου και ταυτόχρονα την ώρα που μαθαίνω ότι δεν γίνεται , τυχαίνει να με πάρει ο σκηνοθέτης τηλέφωνο και να μου προτείνει αυτό. Οπότε ήταν πάρα πολύ καλό το timing και έκλεισε μπαμ μπαμ.

Ο ρόλος σου πως σου φάνηκε όταν τον πρωτοδιάβασες και είδες αυτό το οποίο θα κάνεις;

Το είχα δει πριν το διαβάσω. Είχα δει την παράσταση πέρυσι. Είχαμε γνωριστεί με τον σκηνοθέτη αφού είχε ξεκινήσει πρόβες. Από τότε δηλαδή του άρεσα για το ρόλο. Όμως είχε μια αξιόλογη ηθοποιό από πέρυσι όπου έγιναν οι παραστάσεις . Εγώ το είχα δει και μου άρεσε πάρα πολύ σαν παράσταση ,βρήκα πολύ όμορφο και έξυπνο το κείμενο , πολύ καλές τις ερμηνείες όλων , οπότε όταν με πήρε τηλέφωνο για αυτό ήταν άμεση η απάντηση μου. Υπήρχε η διαθεσιμότητα εκ μέρους μου, ήξερα το ρόλο και έκλεισε.

Όταν λες έξυπνο. Από ποια πλευρά;

Εμένα μου αρέσει πάρα πολύ που δείχνει τρεις ανθρώπους οι οποίοι συνδέονται και ταυτόχρονα τους ξεγυμνώνει μπροστά στο κοινό και στην ουσία δείχνει πόσο διαφορετικά μπορεί να βλέπουν τα πράγματα τρεις άνθρωποι. Αυτό είναι ευρηματικό για τον σκηνοθέτη. Δηλαδή ταυτόχρονα μέσα σε πάρα πολύ μικρό χρόνο σου παρουσιάζει τρεις ευφυείς ανθρώπους οι οποίοι έχουν στόχους και κάποια κίνητρα , πάνω στην ίδια υπόθεση και οι τρεις , που όμως είναι διαφορετικά. Το βρίσκω πάρα πολύ σημαντικό διότι νομίζω ότι , οι περισσότεροι άνθρωποι ξεχνάνε καμιά φορά στην προσωπική ή επαγγελματική  μας ζωή ότι ο κόσμος δεν βλέπει τα πράγματα όπως τα βλέπουμε εμείς και εκεί ξεκινάνε τα προβλήματα.

Τρεις διαφορετικοί άνθρωποι όχι μόνο στις απόψεις αλλά και στο σύνολο. Αυτά λοιπόν τα άτομα μπορούν να συνυπάρξουν στο σανίδι , στη ζωή και να επιφέρουν ένα καλό αποτέλεσμα;

Φυσικά και μπορούν να συνυπάρξουν. Πάντα συνυπάρχουν διαφορετικοί χαρακτήρες. Οι άνθρωποι με διαφορετικά χαρακτηριστικά, αρετές, αξίες , αγαθά. Για αυτό και πάντοτε δημιουργούνται συγκρούσεις σε κάθε επαγγελματικό χώρο. Από εκεί και πέρα είναι στο χέρι του κάθε ενός πως θα χειριστεί μία κατάσταση. Ειδικά στον χώρο του θεάτρου έχει να κάνει πολύ και  με την εμπειρία. Δηλαδή οι ηθοποιοί νομίζω αρχίζουν να προπονούνται σε μία κατάσταση. Κάθε λίγο να συνεργάζονται με νέους ηθοποιούς. Δεν έχουν μόνιμο συνάδελφο. Δεν είναι στο δημόσιο ή σε μία εταιρία όπου οι συνάδελφοι τους είναι στάσιμοι οι συνάδελφοι τους όπως και η εξέλιξη τους. Άρα νομίζω ότι η εμπειρία τους δίνει αυτή την δίνει αυτή την δυνατότητα . Να δουλεύουν με τον εαυτό τους, να δέχονται και να συνεργάζονται με άλλα πρόσωπα. Κάθε φορά είναι είναι σημαντικό να κοιτάς τι μπορείς να αποκομίσεις από τον κάθε συνάδερφο σου.

Είδαμε αρκετές συγκρούσεις. Μπορεί κάποιες φορές να είναι θετικές και εποικοδομητικές;

Σαφέστατα.  Η στασιμότητα δεν παράγει κάτι καινούργιο. Μία παράσταση την προετοιμάζεις με πρόβες , δουλεύεις πάνω σε αυτό και όταν ξεκινάνε οι παραστάσεις δεν σημαίνει ότι τελείωσε η δουλειά. Η δουλειά συνεχίζεται. Μπορεί δηλαδή να δώσεις πάρα πολλές παραστάσεις και η τελευταία να μην έχει καμία σχέση με την πρώτη. Άρα έχεις την ανάγκη από συναισθήματα, πάθος, εκρήξεις. Απλά χρειάζεται πολύ μεγάλο κοντρόλ. Δηλαδή πάνω στην σκηνή να μην επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την δουλειά σου. Διότι δεν σέβεσαι πάνω από όλα την δουλειά σου αλλά και τον θεατή που έχει πληρώσει ένα εισιτήριο και έχει έρθει να σε δει. 


Picture
Παναγιώτης Νάτσης

Παίζεις τον σκηνοθέτη στον έργο. Είναι αλήθεια ότι πολλά στοιχεία από την καθημερινή ζωή τα παίρνουμε και τα βάζουμε σε μία παράσταση;

Αυτό είναι αναπόφευκτο. Το σωστό και το ιδανικό είναι να μη μεταφέρεις τίποτα , να κάνεις την πρόβα σου και την παράσταση σου όσο γίνεται πιο αποστασιοποιημένα  από την καθημερινότητα σου. Ωστόσο ένας ρόλος φέρει την προσωπικότητα του ηθοποιού οπότε και πάλι αναπόφευκτα δεν μπορείς να μη φέρεις την δική σου καθημερινότητα μέσα σε έναν ρόλο. Όταν τα πράγματα ποτ φέρεις εσύ καθημερινά μπορούν να συμβαδίσουν με έναν ρόλο , εγώ  είμαι υπέρ να τα βάλεις μέσα σε αυτό. Όταν για παράδειγμα παίζεις έναν υπερβολικά ενεργητικό ρόλο και είσαι κουρασμένος , νομίζω δεν μπορείς να βάλεις την κούραση σου μέσα σε αυτό. Υπάρχουν όμως λεπτά σημεία στα οποία , μπορείς να βάλεις την καθημερινότητα σου σε έναν ρόλο. Το σωστό για μένα βέβαια είναι να μην το κάνεις.   

Ένας ηθοποιός βάζει στοιχεία του χαρακτήρα του μέσα σε έναν ρόλο;

Εννοείται ότι βάζει στοιχεία του χαρακτήρα του. Αυτό για μένα είναι υποκριτική.
Παίρνεις τα βασικά στοιχεία ενός ρόλου αλλά δεν γίνεται να μην βάλεις τον δικό σου εαυτό μέσα σε αυτό. Αν δεν ίσχυε αυτό, τότε θα βλέπαμε έναν Άμλετ από όλους τους ηθοποιούς το ίδιο παιγμένο. Άρα από τη στιγμή που ο ηθοποιός βάζει δικά του στοιχεία, κάθε ρόλος είναι και διαφορετικός. Αναγκαστικά μπαίνουν τα δικά σου στοιχεία. Από τα εξωτερικά μέχρι τα πιο βαθιά εσωτερικά και χτίζουν ένα ρόλο. 

Είδαμε στο έργο ότι αναπτύχθηκε μια ερωτική σχέση μεταξύ δυο ηθοποιών από μια ερωτική σκηνή. Πιστεύεις ότι μπορεί από ένα έργο ή μια σκηνή,  ηθοποιοί να ειρωνευτούν και να είναι μαζί και στη ζωή; 

Ναι . Νομίζω ότι είναι λογικό. Γιατί όταν παίζεις έναν ρόλο και υπάρχει μία χημεία μεταξύ των ηθοποιών θα μπορούσε να συμβεί. Βάζεις στοιχεία δικά σου και βλέπεις  κατά πόσο υπάρχει χημεία μεταξύ εσένα και του συναδέλφου σου. Από τη στιγμή που βλέπεις ότι υπάρχει  γιατί να μην το συνεχίσεις και έξω από το θέατρο, εάν το θέλουν και οι δύο. Αλλά σε μία παράσταση ή μια πρόβα δεν νομίζω ότι σκέφτεσαι αυτό εκείνη την στιγμή.

Ισχύει ότι για ένα ηθοποιό υπάρχουν δύο διαφορετικά πρόσωπα; Αυτό στο σανίδι και αυτό στην καθημερινή ζωή;

Εννοείται. Τυχαίνει να φιλήσεις μία ηθοποιό που υπό άλλες συνθήκες δεν θα το έκανες. Αλλά πάνω στη σκηνή πρέπει να είσαι παθιασμένος. Εκείνη την στιγμή για σένα είναι ο έρωτας της ζωής σου. Όταν όμως τελειώσει όλο αυτό , σταματάει εκεί.

Σε αυτή την παράσταση υποδύεσαι ένα σκηνοθέτη ο οποίος είναι ομοφυλόφιλος και μέσα από αυτό τον ρόλο θεωρώ ότι δίνει μερικά μηνύματα για τον ρατσισμό που δέχονται αυτοί οι άνθρωποι. Πες μας λίγα λόγια για τον ρόλο σου.

Δε νομίζω ότι υπάρχει πλέον τόσο μεγάλος ρατσισμός σήμερα απέναντι σε έναν ομοφυλόφιλο και δεν θεωρώ ότι είναι μόνο οι άνθρωποι της τέχνης  οι οποίοι είναι ομοφυλόφιλοι ή έχουν ομοφυλοφιλικές τάσεις. Σε οποιονδήποτε χώρο συμβαίνει αυτό. Ο Ρόλος μου στη συγκεκριμένη παράσταση δεν επιδιώκει κάποια σχέση αρχικά με τον ηθοποιό μου. Προσπαθώ να είμαι αποστασιοποιημένος. Έρχεται η κατάσταση που ουσιαστικά είμαι εγώ αυτός ο οποίος πιάνεται στη φάκα. Είμαι εκείνος  ο οποίος λέει στον ηθοποιό του να κάνει τη γυμνή σκηνή, αυτός το δέχεται και ο σκηνοθέτης εκπλήσσεται. Από εκεί και πέρα ξεκινάει για αυτόν ναι γίνεται κάτι, δεν έχει κάποια πρόθεση να αποπλανήσει τον ηθοποιό . Στην ουσία ο σκηνοθέτης αποπλανιέται.  

Επιμέλεια Άρθρου

Γεννήθηκα στη Ρόδο το 1992 και κατάγομαι από την μικρή αλλά πανεμορφη Σύμη. Είμαι απόφοιτη της σχολής Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε του τμήματος μηχανολογίας Αθηνών. Κατα τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων και συγκεκριμένα την χρονική περίοδο 2012-2015 υπήρξα μαθήτρια - ακροάτρια της Δραματικής σχολής του Ιάσμου. Η συχνή επαφή με το θέατρο και η παρακολουθηση θεατρικών παραστάσεων με οδήγησαν στην δημιουργία του θεατρικού Σάιτ Athens Art Theater καθώς συνειδητοποίησα την μαγεία του θεάτρου και την συμβολή του στην καθημερινότητα μας.

Άννα Χατζή

Γεννήθηκα στη Ρόδο το 1992 και κατάγομαι από την μικρή αλλά πανεμορφη Σύμη. Είμαι απόφοιτη της σχολής Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε του τμήματος μηχανολογίας Αθηνών. Κατα τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων και συγκεκριμένα την χρονική περίοδο 2012-2015 υπήρξα μαθήτρια - ακροάτρια της Δραματικής σχολής του Ιάσμου. Η συχνή επαφή με το θέατρο και η παρακολουθηση θεατρικών παραστάσεων με οδήγησαν στην δημιουργία του θεατρικού Σάιτ Athens Art Theater καθώς συνειδητοποίησα την μαγεία του θεάτρου και την συμβολή του στην καθημερινότητα μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *