ΑΡΧΕΙΟ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ 2018-2019

«ΟΣΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΑΝΑΚΑΤΕΥΤΗΚΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΕ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΒΓΗΚΑΝ ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΟΙ»

Ο καταξιωμένος, ταλαντούχος και πολύ αγαπημένος ηθοποιός Νικήτας Τσακίρογλου μίλησε στο Athens Art Theater και στην Άννα Χατζή για την θεατρική παράσταση «Προσωπική συμφωνία» στην οποία πρωταγωνιστεί στο Από Μηχανής Θέατρο , τον ρόλο του ως μαέστρο «Βίλχελμ Φουρτβένγλερ», την πολιτική και την τέχνη, τα νέα ανεβάσματα και την τηλεόραση 

Σας βλέπουμε στην επιτυχημένη θεατρική παράσταση «προσωπική συμφωνία». Πείτε μας λίγα λόγια για την παράσταση
Το έργο είναι του Ρόναλντ Χάργουντ. Ένας σημαντικός Άγγλος συγγραφέας. Οποίος πήρε αυτά τα ντοκουμέντα και έγραψε αυτό το κείμενο με πάρα πολύ σωστές χρονικές αναφορές. Αναφέρεται στα γεγονότα όταν τελείωσε ο ναζισμός για την Γερμανία. Ο συγγραφέας τοποθετεί το έργο στο 1947 όπου το καθεστώς αλλάζει. Η Γερμανία έχει καταστραφεί από τις συμμαχικές δυνάμεις και γίνεται μία δίκη για το πόσο κάποια εξέχοντα πρόσωπα έλαβαν μέρος στο ναζισμό. Καλούν λοιπόν κάποιες προσωπικότητες ώστε να ελέγξουν κατά πόσο είχαν ανακατευτεί σε αυτά τα γεγονότα. Μεταξύ αυτών έχουν καλέσει έναν σημαντικό μαέστρο και μουσουργό τον Βίλχελμ Φουρτβένγλερ. Είναι ένα υπαρκτό πρόσωπο το οποίο βέβαια ενοχοποιείται χωρίς να είναι ένοχος. Αυτό διότι θέλουν οπωσδήποτε να βρούν πρόσωπα τα οποία να έχουν εμπλακεί σε αυτή την κατάσταση. Ο αξιωματικός  Άρνολντ τον οποίο υποδύεται ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης αναλαμβάνει αυτές τις ανακρίσεις . Γίνεται μία αντιπαράθεση μεταξύ του Βίλχελμ Φουρτβένγλερ και του αξιωματικού ο οποίος προσπαθεί με όποιον τρόπο να τον ενοχοποιήσει. Ο Φουρτβένγλερ όμως έχει κρατήσει μία αξιόλογη θέση σε αυτή την ιστορία , βοηθώντας μουσικούς αλλά και Εβραίους στους οποίους υπήρχε μία καταδίωξη εκείνη την εποχή. Κάπου εκεί εστιάζεται η υπόθεση του έργου. 

Πως βλέπεται τον ρόλο τον οποίο υποδύεστε;
Έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Είναι ένας πολύ ενδιαφέρον ρόλος και κάθε βράδυ τον απολαμβάνω και προσπαθώ να μεταδώσω την αγωνία αυτού του προσώπου να απ ενοχοποιηθεί ενώπιον αυτού του δικαστηρίου που γίνεται.

«Η πολιτική διαχωρίζεται από την τέχνη» μία από τις φράσεις του έργου. Συμφωνείτε;
Φυσικά. Έτσι είναι Μέσα σε όλα πραγματεύεται και αυτό το θέμα. Θέλει να δείξει ότι τον Φουρτβένγλερ τον ενδιέφερε η τέχνη του και μόνο. Ήταν αφοσιωμένος σε αυτήν και δεν τον ενδιέφερε η πολιτική. Αυτό το έχουν πολύ καλλιτέχνες. Μπορώ να  πω και γω ότι έτσι νιώθω Αισθάνομαι ότι ο καλλιτέχνης έχει μία άλλη θέση κοινωνική. Η πολιτική είναι μία τελείως διαφορετική κατάσταση. Βέβαια σε ενδιαφέρουν τα γεγονότα που συμβαίνουν στον τόπο σου αλλά δεν παίρνεις ενεργό θέση απέναντι στα πράγματα. Έτσι το καταλαβαίνω εγώ. Σαν καλλιτέχνης εν έχεις πολλά περιθώρια.

Ποια η εμπειρία σας ως καλλιτεχνικός διευθυντής στο ΚΘΒΕ;
Ως διευθυντής πλησίασα περισσότερο την πολιτική και τους πολιτικούς και έμεινα ανικανοποίητος. Δε θέλω να το χαρακτηρίσω. Αλλά είναι μία διαφορετική δουλειά. Εμείς έχουμε κάποιες ευαισθησίες τις οποίες οι πολιτικοί δεν μπορούν να διαθέσουν. 

Picture

Βλέπουμε αρκετούς καλλιτέχνες να στρέφονται στην πολιτικοί και να το συνδυάζουν και με την τέχνη. Ποια η γνώμη σας ;
Ελάχιστοι είναι όχι πολλοί. Είναι σαν τους πρωταγωνιστές οι οποίοι επιθυμούν να επιδειχθούν. Μπαίνουν στην πολιτική αλλά ως αποτέλεσμα βλέπουμε ότι δεν μπόρεσαν να κάνουν αυτό το οποίο πρέσβευαν γιατί είναι ένας άλλος χώρος και μερικές φορές η κατάντια του ίδιου του κράτους που ανέχεται κάποια πράγματα τους αδειάζει. Προσπαθώ να μη θήξω τα πράγματα σε βάθος. Αλλά έχουν αποδειχθεί αυτά. Όσοι καλλιτέχνες ανακατευτήκαν με την πολιτική δε νομίζω ότι βγήκαν κερδισμένοι.

Σας βλέπουμε πάντα σε έργα με  κλασική σκηνοθεσία. Ποια η γνώμη σας για τα ανεβάσματα και τις μοντέρνες εκδοχές κάποιων σκηνοθετών;
Έχω άποψη πάνω σε αυτό γιατί υπάρχει μία επέμβαση στο κείμενο. Ο Αλέξης Μινωτής στον οποίο εγώ φύτεψα δίπλα του είχε πει: « Εσύ είσαι εξυπνότερος από τον Αισχύλο, τον Σοφοκλή, τον Ευριπίδη ή τον Αριστοφάνη;». Λοιπόν άκουσε και διάβασε σωστά το κείμενο και προσπάθησε να το αποδώσεις όπως είναι. Μπορεί κάποιες επεμβάσεις να είναι επιτυχημένες. Εγώ δεν έχω δει επιτυχημένη επέμβαση στο κείμενο. Βέβαια πρέπει να εκσυγχρονίζονται τα πράγματα για να μπορούν να μιλήσουν στην εκάστοτε κοινωνία. Αλλά οι επεμβάσεις αυτές πολλές φορές γίνονται μόνο για γίνει επέμβαση.

Τηλεοπτικά κάποιος ρόλος θα σας ενδιέφερε;
Έχω κάνει αρκετή τηλεόραση στο παρελθόν . Έπαιξα σε πολλές θεατρικές παραστάσεις στο θέατρο της Δευτέρας επίσης. Κάποια στιγμή έκλεισε ο κύκλος και δεν είναι αυτό που θα επιδιώξω από εδώ και πέρα. Άλλωστε είμαι αρκετά μεγάλος στα χρόνια και προσπαθώ οτιδήποτε κάνω να έχει τη σφραγίδα του παρόντος και του παρελθόντος.

Είστε επιλεκτικός στους ρόλους σας;
Το επιδιώκω. Οι επιλογές μου είναι πολύ αυστηρές. Πολλές φορές μπορεί να είναι εις βάρος του οικονομικού και της υγείας μου. Αλλά όλα πάνε καλά , δόξα τω θεώ.

Οπότε συνεχίζετε με την «Προσωπική συμφωνία»;
Ναι , στο «Απομηχανής θέατρο» σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Μυλωνά με έναν σημαντικό θίασο που τον απαρτίζουν για να αποδώσουν το σημαντικό αυτό έργο. Το συνιστώ στους θεατές και σε αυτούς που αγαπούν το θέατρο.

Γεννήθηκα στη Ρόδο το 1992 και κατάγομαι από την μικρή αλλά πανεμορφη Σύμη. Είμαι απόφοιτη της σχολής Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε του τμήματος μηχανολογίας Αθηνών. Κατα τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων και συγκεκριμένα την χρονική περίοδο 2012-2015 υπήρξα μαθήτρια - ακροάτρια της Δραματικής σχολής του Ιάσμου. Η συχνή επαφή με το θέατρο και η παρακολουθηση θεατρικών παραστάσεων με οδήγησαν στην δημιουργία του θεατρικού Σάιτ Athens Art Theater καθώς συνειδητοποίησα την μαγεία του θεάτρου και την συμβολή του στην καθημερινότητα μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *