“ΠΑΝΤΑ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΝΑ ΓΡΑΦΩ”

Ο ταλαντούχος και ξεχωριστός σκηνοθέτης Δημήτρης Μαλισσόβας μίλησε στο Athens Art Theater και στην Άννα Χατζή για τη νεαρή του ηλικία, τη συγγραφή, την  σκηνοθεσία, το θέατρο, τις επιτυχημένες δουλειές του, την κρίση, την τηλεόραση τη νέα παράσταση που ανεβάζει “Ας ερχόσουν για λίγο” στο θέατρο “Ελληνικός Κόσμος” και τα νέα του σχέδια.

Πότε αντιληφθήκατε το συγγραφικό σας ταλέντο;
Ταλέντο; Δεν ξέρω αν έχω ταλέντο. Πάντα μου άρεσε να γράφω. Από μικρό παιδί. Από τις εκθέσεις του σχολείου μέχρι μικρά σημειώματα, σκέψεις και αποφθέγματα. Στα θεατρικά κείμενα πέρασα από ανάγκη. Ήταν θέματα που ήξερα καλά, η που ήθελα να ασχοληθώ και έτσι έμπαινα στην διαδικασία. Χαίρομαι πάντως όταν βρίσκω ένα καλό κείμενο άλλου και που δεν θα χρειαστεί να το γράψω εγώ. Το γράψιμο είναι μια χρονοβόρα και επίπονη διαδικασία. Τις φορές που μου συνέβη όμως, το καταχάρηκα!

Η υποκριτική σας ενδιέφερε ;
Η πρώτη μου επαφή με το θέατρο αυτή ήταν. Γρήγορα κατάλαβα, πως όχι, δεν με ενδιέφερε. Περισσότερο με ενδιαφέρει η προετοιμασία μιας παράστασης, η λάντζα που λέω εγώ, παρά η έκθεση στο κοινό. Μου αρέσει να παρατηρώ την δράση και να περνάω απαρατήρητος. Να ζω το παραμύθι μου, χωρίς τα φώτα πάνω μου.

Με ποιο κριτήριο επιλέγεται τα έργα που ανεβάζετε;
Κάποια τα επιλέγω εγω, κάποια μου τα προτείνουν. Όταν έχω την χαρά να επιλέξω, προτιμώ έργα που έχουν κάτι να πουν. Κάτι να μας μάθουν, κάτι να μας θυμίσουν.

Ποιος είναι ο πρώτος σας στόχος όταν σκηνοθετείτε ή γράφεται ένα έργο;
Να περάσει στην καρδιά του πιο απλού, του πιο απαίδευτου θεατή. Αυτόν τον στόχο τον πέτυχα πρόσφατα με την όπερα La Traviata. Ήθελα να το καταλάβει η μάνα μου. Το παιδί που δουλεύει στο συνεργείο και δεκάρα δεν δίνει για όλα αυτά. Πιστεύω πως σε ένα βαθμό το κατάφερα.

Ξεχωρίζετε κάποιο είδος θεάτρου;
Αγαπώ όλα τα είδη μα έχω μια μεγάλη αδυναμία στο μουσικό θέατρο. Ίσως επειδή έχω ασχοληθεί πολύ περισσότερο. Μου αρέσει η μουσική και η ιστορία της. Θαυμάζω το πόσο εύκολα μπορεί να περάσει το μήνυμα μέσα απο ένα κουπλέ και ένα ρεφρέν.

Η τηλεόραση σας απασχολεί;
Μου αρέσει πολύ να βλέπω. Το αντικείμενο δεν το γνωρίζω. Βλέπω πολλές ξένες σειρές, σχεδόν σαν μανιακός. Επίσης και αρκετά Ελληνικά σήριαλ που τα βλέπω και τα ξαναβλέπω.

Υπάρχει κάποιος σκηνοθέτης που σας ενέπνεε και σας εμπνέει ακόμα;
Τους παλιούς του Θεάτρου δεν τους πρόλαβα. Απο τον κινηματογράφο τον Σακελλάριο, τον Τζαβέλλα και τον Δημόπουλο. Απο τους νεώτερους του θεάτρου, τον Κακλέα, τον Ρήγο και φυσικά τον Δημήτρη Παπαιωάννου.

Πως «βλέπετε» τα σύγχρονα ανεβάσματα αρχαίων κειμένων;
Εξαρτάται. Έχω δεί εξαιρετικά πειράματα και όχι. Γι΄αυτό καταλήγω πάντα, στην πρώτη μου σκέψη. Όταν κάτι θα ειπωθεί με αλήθεια και καθαρότητα, θα περάσει στην καρδιά και την συνείδηση του πιο απλού θεατή. Όταν γίνεται μόνο για τον εντυπωσιασμό το αποτέλεσμα ίσως να είναι καταστροφικό.

Η επιλογή των ηθοποιών στα έργα και τα ανεβάσματα σας πως προκύπτει;
Μετά από σκέψη. Κυρίως όμως η ασφάλεια είναι αυτή που καθορίζει την επιλογή μου. Θέλω να αισθάνομαι ασφαλής στις δουλειές μου. Να έχω δίπλα μου ανθρώπους που να χαίρονται την διαδικασία, όπως κι εγώ.

Τον τελευταίο καιρό βλέπουμε καλλιτέχνες να ανεβαίνουν στο σανίδι οι οποίοι δεν είναι ηθοποιοί . Ποια η γνώμη σας;
Πάλι δεν υπάρχει συνταγή. Εγω έχω χρησιμοποιήσει στο παρελθόν ανθρώπους που δεν ήταν ηθοποιοί. Η Μίλλη Καραλή είναι ένα παράδειγμα. Τώρα η Ευριδίκη. Μόνο καλά έχω να σου πω, ίσως γιατί το αποτέλεσμα που βγήκε ήταν εξαιρετικό.

Έχετε στο ιστορικό σας πολλές και εντυπωσιακές δουλειές στο θέατρο. Έχετε ξεχωρίσει κάποιες από αυτές;
Την Piaf, το ο Αλέκος βγήκε απ΄τον παράδεισο, το Μια Ελλάδα θέατρο και την Traviata .

Παρά την κρίση, ο αριθμός των παραστάσεων που ανεβαίνουν κάθε σεζόν είναι ικανοποιητικός. Τι σημαίνει αυτό για σας;
Ελπίδα! Πάντα σε περιόδους κρίσεις ανθούσαν τα θεάματα. Είναι η μόνη διέξοδος κι ο κόσμος το έχεις ανάγκη αυτό. Να αποφύγει τα δεινά… έστω και για λίγο.

Είστε ένας άνθρωπος με πείρα και πολλές γνώσεις στο χώρο του θεάτρου. Πως θα χαρακτηρίζατε το ελληνικό θέατρο;
Δεν έχω καμία γνώση. Κάθε χρονιά μαθαίνω και κάτι περισσότερο. Τώρα που συνεργάζομαι για δεύτερη φορά με τον Γιάννη Μπέζο και τις αστείρευτες γνώσεις του, πιστεύω ότι στην επόμενη συνέντευξη θα έχω πολλά περισσότερα να σας πω.

Ετοιμάζετε μία καινούργια δουλειά στο θέατρο «Ελληνικός κόσμος». Τι πραγματεύεται;
Είναι πάλι μια μουσικοχορευτική παράσταση με τίτλο ‘’Άς ερχόσουν για λίγο’’. Αφορά στη ζωή και το έργο του μεγάλου συνθέτη Μιχάλη Σουγιούλ. Πρωταγωνιστούν ο Γιάννης Μπέζος, η Τάνια Τρύπη, η Ευρυδίκη και πολλοί άλλοι.

Θα είναι πλούσιο το θέαμα όπως μας έχετε συνηθίσει;
Θα είναι μια τεράστια παραγωγή και μόνο Δευτέρα και Τρίτη. Πολλά κοστούμια, σκηνικά και έντεκα άτομα στην ορχήστρα. Ένα ρίσκο ενάντια στο μνημόνιο!

Στο μυαλό σας τι άλλα σχέδια υπάρχουν;
Προς το παρών ασχολούμαι φανατικά με τον Σουγιούλ. Τα σχέδια πολλά, αλλά στο πίσω μέρος του μυαλού για την ώρα.

Επιμέλεια Άρθρου

Γεννήθηκα στη Ρόδο το 1992 και κατάγομαι από την μικρή αλλά πανεμορφη Σύμη. Είμαι απόφοιτη της σχολής Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε του τμήματος μηχανολογίας Αθηνών. Κατα τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων και συγκεκριμένα την χρονική περίοδο 2012-2015 υπήρξα μαθήτρια - ακροάτρια της Δραματικής σχολής του Ιάσμου. Η συχνή επαφή με το θέατρο και η παρακολουθηση θεατρικών παραστάσεων με οδήγησαν στην δημιουργία του θεατρικού Σάιτ Athens Art Theater καθώς συνειδητοποίησα την μαγεία του θεάτρου και την συμβολή του στην καθημερινότητα μας.

Άννα Χατζή

Γεννήθηκα στη Ρόδο το 1992 και κατάγομαι από την μικρή αλλά πανεμορφη Σύμη. Είμαι απόφοιτη της σχολής Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε του τμήματος μηχανολογίας Αθηνών. Κατα τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων και συγκεκριμένα την χρονική περίοδο 2012-2015 υπήρξα μαθήτρια - ακροάτρια της Δραματικής σχολής του Ιάσμου. Η συχνή επαφή με το θέατρο και η παρακολουθηση θεατρικών παραστάσεων με οδήγησαν στην δημιουργία του θεατρικού Σάιτ Athens Art Theater καθώς συνειδητοποίησα την μαγεία του θεάτρου και την συμβολή του στην καθημερινότητα μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *