“ΓΡΑΦΩ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΕΡΕΘΙΖΟΥΝ”

Ο πολυαγαπημένος κωμικός ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης της ελληνικής τηλεόρασης και του θεάτρου Χάρης Ρώμας μίλησε αποκλειστικά στην Άννα Χατζή και στο Athens Art Theater για το θέατρο, τη συγγραφή, την τηλεόραση , την φετινή παράσταση του “ΠΡΟΤΥΠΟΣ ΟΙΚΟΣ ΑΝΟΧΗΣ” , την περιοδεία του σε όλη την Ελλάδα καθώς και τα σχέδια του για τη νέα σεζόν.

Το θέατρο και την υποκριτικά τα είχατε από παιδί μέσα σας;

Οι γονείς μου δεν ήταν επ’ ουδενί το είδος των γονέων που ξεκαρδίζονται και περηφανεύονται για τις ”χαριτωμενιές” του ανήλικου τέκνου τους. Εν τούτοις πάντα υπάρχουν κάποιοι συγγενείς που, εφ’ όσον ήδη έχεις γίνει γνωστός καλλιτέχνης, σου επισημαίνουν ότι από μικρός φαινόσουν και οι ίδιοι ήταν σίγουροι ότι εκεί θα κατέληγες. Αυτό που μπορώ να πω εγώ είναι ότι από πολύ μικρός παρακολούθησα παραστάσεις με σπουδαίους ηθοποιούς, όπως η Παξινού και η Λαμπέτη και αυτή η εμπειρία υπήρξε καταλυτική για την μετέπειτα πορεία μου. Σε ηλικία 13 χρονών είδα στο θέατρο Τέχνης την ”Οπερέτα” του Γκομπρόβιτς (ένα δύσκολο θέαμα για παιδί εκείνης της ηλικίας), έπαθα ένα δυνατό σοκ και είπα στον εαυτό μου ψιθυριστά ”Θέλω κι εγώ να κάνω κάτι τέτοιο!”

Από που εμπνέεστε τα κείμενα τα οποία γράφετε;

Συγγραφέας δε γίνεσαι, γεννιέσαι. Έχεις, δηλαδή, την έφεση και την παρόρμηση αυτό που παρατηρείς γύρω σου (ανθρώπινες σχέσεις, αντιδράσεις ακόμα και ανεπαίσθητες, πράγματα που για τους περισσότερους άλλους θα πέρναγαν απαρατήρητα) να τα επεξεργάζεσαι στο μυαλό σου και μετά σε συνδυασμό με τις δικές σου υπαρξιακές αγωνίες και τα ερωτήματα που θέτεις για τον κόσμο, να καταγράφεις και να προσφέρεις το καταγεγραμμένο δημιούργημά σου (διήγημα, θεατρικό έργο, σενάριο, δοκίμιο, οτιδήποτε…) σαν την καλύτερη μορφή επικοινωνίας που μπορεί να έχεις εσύ με τους άλλους. Είναι οπωσδήποτε ένα ταλέντο και οπωσδήποτε μία ανάγκη. Εν κατακλείδι και επειδή έχω ακούσει πολλές φορές αυτή την ερώτηση ΓΡΑΦΩ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑΤΊ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΕΡΕΘΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΩ ΤΕΧΝΗ!

Οι ρόλοι που ερμηνεύετε , έχουν στοιχεία του χαρακτήρα σας;

Πρόκειται επίσης για μία ερώτηση που μου έχουν απευθύνει άπειρες φορές. Η απάντηση είναι ότι πιθανόν να εμπεριέχονται κάποια στοιχεία δεν είναι όμως τα πιο χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς μου. Με λίγα λόγια δεν μοιάζω με τους ρόλους μου, απλώς τους έχω αποδώσει τόσο χαρακτηριστικά που ο περισσότερος κόσμος με ταυτίζει με αυτούς.

Υπάρχει κάποια προϋπόθεση για να ξεκινήσετε μία δουλειά;

Για να είμαι ειλικρινής η βασική προϋπόθεση είναι η χρηματοδότηση, διότι κατά τα άλλα έχω έμπνευση για πολλά και διαφορετικά πράγματα, άλλα σεμνά και άλλα φιλόδοξα, που είναι σίγουρο ότι σε αυτή τη ζωή δε θα μπορέσω να τα ολοκληρώσω όλα!

Με την μουσική ασχολείστε χρόνια;

Για να είμαστε ακριβείς, δεν ασχολούμαι με τη μουσική, ασχολούμαι με το στίχο. Υπήρξε η στιχουργική πάντα ένα χόμπυ για ‘μένα το οποίο εξελίχθηκε σε παραγωγική διαδικασία εφ’ όσον έχουν γίνει τραγούδια 40 διαφορετικοί στίχοι μου και μάλιστα κάποια από αυτά τα τραγούδια έγιναν διαχρονικά.

Τα σχόλια και οι κριτικές του κόσμου σας επηρεάζουν;

Είναι απολύτως ανθρώπινο όταν έχεις επιλέξει μία δουλειά που απευθύνεται στο κόσμο και μάλιστα στο πλατύ κοινό να επιζητείς και την αποδοχή του. Η αποδοχή αυτή εκτός του ότι τονώνει τη ματαιοδοξία σου ή απαλύνει τις ανασφάλειες σου σε καθιστά πιο δυνατό για να μπορείς να κάνεις το επόμενο βήμα. Εννοείται ότι με τα χρόνια ο σώφρων άνθρωπος καταλαβαίνει ότι δε μπορεί να αρέσει σε όλους και μαθαίνει να ζει με αυτό.

Η κωμωδία αποτελεί θεμέλιο για εσάς ώστε να γράψετε ένα έργο;

Η κωμωδία είναι ένα πεδίο στο οποίο επέδειξα έφεση και αμοίφθηκα γι’ αυτό. Επίσης είναι ένα πεδίο που ένας καλλιτέχνης δεν πρέπει ποτέ να σταματά να διερευνά. Η τεχνική σου δεν τελειοποιείται ποτέ, απλούστατα γιατί υπάρχουν πάρα πολλές τεχνικές και προσεγγίσεις. Ωστόσο οι πολύ λιγότερες προσπάθειές μου να ασχοληθώ με το κοινωνικό ή ψυχολογικό δράμα, παρ’ ότι εισπρακτικά είχαν μικρότερη επιτυχία, εκτιμήθηκαν από τους ειδικούς και από μια μερίδα του κοινού πολύ περισσότερο από ότι οι μεγάλες εισπρακτικές μου επιτυχίες. Θυμίζω ότι τα έργα μου που βραβεύτηκαν ήταν οι ”Ράγες πίσω μου” και η ”Γηραιά ηθοποιός χάνει τον έλεγχο”. Επίσης για το τηλεοπτικό ”Δεληγιάννειο Παρθεναγωγείο” βραβεύτηκα για πρώτη φορά ως κωμικός και δραματικός ηθοποιός μαζί.

Όλα τα έργα σας έχουν κάνει τεράστια επιτυχία. Βλέπουμε τηλεοπτικές σας δουλειές οι οποίες παίζονται χρόνια σε επανάληψη καθημερινά. Τι σημαίνει αυτό για εσάς ;

Αγαπητή μου φίλη, το να παίζονται τα τηλεοπτικά σου έργα κάθε χρόνο δεν είναι επίτευγμα, αυτό συμβαίνει σε πάρα πολλές τηλεοπτικές σειρές που γεμίζουν τις τρύπες του τηλεοπτικού προγράμματος των καναλιών. Το δύσκολο είναι να παίζονται με μεγάλη τηλεθέαση και ”φρέσκια” αποδοχή, σαν να μη πέρασαν χρόνια από τότε που δημιουργήθηκαν. Κάποιες από τις σειρές που δημιούργησα ανήκουν σ’ αυτή τη δεύτερη κατηγορία και σε διαβεβαιώ ότι άργησα πολύ να εκτιμήσω τη δύναμή τους. Τη δική μου δύναμη. Πιστεύω ότι υπήρξα αχάριστος στο παρελθόν απέναντι στον ίδιο τον κόπο μου. Μετανιώνω!

Η οικονομική κρίση την οποία βιώνουμε τα τελευταία χρόνια, κατά πόσο σας έχει επηρεάσει;

Με έχει επηρεάσει όπως κάθε Έλληνα που ανήκει στη λεγόμενη μεσαία τάξη και βλέπει να μαστίζεται από άδικους φόρους που εξανεμίζουν τους κόπους μιας ζωής. Παρ’ όλα αυτά περισσότερο με ενοχλεί ο φόβος ότι μεγάλη μερίδα των συμπατριωτών μου δεν θέλει να αποδεχτεί τις παθογένειες της φυλής μας (τουλάχιστον όσον αφορά στη πρόσφατη ιστορία μας) και αποζητά ένα ”μάγο” που θα λύσει τα προβλήματα και θα τους κάνει όλους πλούσιους και ευτυχισμένους!

Η φετινή επιτυχημένη σας κωμωδία «ΠΡΟΤΥΠΟΣ ΟΙΚΟΣ ΑΝΟΧΗΣ» περιοδεύει σε όλη την Ελλάδα. Πείτε μας λίγα λόγια για το έργο.

Νομίζω ότι είναι μια από τις πιο ουσιαστικές, αστείες και ταυτόχρονα ώριμες κωμωδίες μου. Με ευχαριστεί που το κοινό γελάει τόσο πολύ αλλά ταυτόχρονα αντιλαμβάνεται και όλα τα μηνύματα. Με χαροποιεί ακόμα το ότι έχει γίνει παράσταση με εξαιρετικούς ηθοποιούς και είναι αναπόφευκτο να θέλω να δείξω μια τέτοια δουλειά στους απανταχού Έλληνες. Αυτός είναι ο στόχος και έτσι θα γίνει, ακριβώς γιατί είναι ένα έργο μου που με εκφράζει απόλυτα. Να σημειώσω ότι το έργο καυτηριάζει την ανθρώπινη υποκρισία, πράγμα πολύ επίκαιρο εφ’ όσον τα τελευταία χρόνια όλοι οι Έλληνες βομβαρδιζόμαστε με τα ψέματα των πολιτικών μας.

Μετά την ανεπανάληπτη κωμική σειρά “Το καφέ της Χαράς” , σας βλέπουμε να συμπρωταγωνιστείτε ξανά με την κυρία Μουτίδου. Πως νιώθετε που είστε και πάλι μαζί επαγγελματικά;

Η Σοφία είναι μια σπουδαία κωμικός και όχι μόνο. Έχει σφραγίσει ήδη το ρόλο της Φωφώς στον ”Πρότυπο Οίκο Αντοχής” δανείζοντας του την φοβερή ερμηνεία της. Με τον ίδιο τρόπο είχε αφήσει ανεξίτηλα ίχνη στο ”Καφέ της Χαράς” αποδίδοντας τον επεισοδιακό ρόλο της δασκάλας. Είναι πραγματικά μία ηθοποιός που ένας δημιουργός μπορεί να της εμπιστευτεί δύσκολα πράγματα. Αν και το μεγαλύτερο όπλο της είναι η αμεσότητα που έχει με τον κόσμο.Πάντα θα επιδιώκω να δουλεύω μαζί της. Οφείλω, όμως, να σημειώσω ότι και η έτερη συμπρωταγωνίστριά μου σ’ αυτή τη κωμωδία, η Μαρία Γεωργιάδου, κάνει μία από τις πιο δυνατές εμφανίσεις της καριέρας της.

Στην Ρόδο παίζετε πρώτη φορά. Πως επιλέξατε το νησί μας φέτος;

Η φετινή σεζόν, λόγω των πολιτικών εξελίξεων, ήταν δύσκολη και ακανθώδης. Πάρα πολλές περιοδείες θεατρικές ή μουσικές ακυρώθηκαν. Ευτυχώς κάποιοι καταφέραμε να κάνουμε κάποιες παραστάσεις τις οποίες ο κόσμος απεδέχθη με ευγνωμοσύνη. Ο διακαής μου πόθος για φέτος, όπως ήδη ξέρεις, ήταν να επισκεφτώ την πανέμορφη Ρόδο την οποία αγαπώ μεν αλλά ποτέ δεν κατάφερα να φέρω μια δουλειά μου και να την επικοινωνήσω στους Ροδίτες. Είμαι ενθουσιασμένος που ο παραγωγός μου μου ζήτησε να επιλέξω ένα και μόνο νησί για να παρουσιάσουμε τη δουλειά και είχα την ευκαιρία να βροντοφωνάξω ”ΦΥΣΙΚΑ ΤΗ ΡΟΔΟ”. Να σημειώσω ότι οι περιοδείες στα νησιά κοστίζουν πολύ περισσότερο λόγω των ασύμφορων μετακινήσεων.

Ετοιμάζετε κάτι για την ερχόμενη σεζόν;

Θα συνεργαστώ πάλι με την Καμεράτα με την οποία παρουσιάσαμε στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών, στο Ηρώδειο, το μνημειώδες μιούζικαλ ”Kiss me Kate” σε μια φαντασμαγορική υπερπαραγωγή που αποθεώθηκε. Τώρα θα μεταφέρουμε το θέαμα αυτό στο Μέγαρο Μουσικής. Κατά τα άλλα, φυσικά, σχεδιάζω καινούρια πράγματα αλλά αποφάσισα ότι τελικά είμαι προληπτικός και δεν θα ξαναλέω τίποτα προτού το υπογράψω!

Επιμέλεια Άρθρου

Γεννήθηκα στη Ρόδο το 1992 και κατάγομαι από την μικρή αλλά πανεμορφη Σύμη. Είμαι απόφοιτη της σχολής Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε του τμήματος μηχανολογίας Αθηνών. Κατα τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων και συγκεκριμένα την χρονική περίοδο 2012-2015 υπήρξα μαθήτρια - ακροάτρια της Δραματικής σχολής του Ιάσμου. Η συχνή επαφή με το θέατρο και η παρακολουθηση θεατρικών παραστάσεων με οδήγησαν στην δημιουργία του θεατρικού Σάιτ Athens Art Theater καθώς συνειδητοποίησα την μαγεία του θεάτρου και την συμβολή του στην καθημερινότητα μας.

Άννα Χατζή

Γεννήθηκα στη Ρόδο το 1992 και κατάγομαι από την μικρή αλλά πανεμορφη Σύμη. Είμαι απόφοιτη της σχολής Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε του τμήματος μηχανολογίας Αθηνών. Κατα τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων και συγκεκριμένα την χρονική περίοδο 2012-2015 υπήρξα μαθήτρια - ακροάτρια της Δραματικής σχολής του Ιάσμου. Η συχνή επαφή με το θέατρο και η παρακολουθηση θεατρικών παραστάσεων με οδήγησαν στην δημιουργία του θεατρικού Σάιτ Athens Art Theater καθώς συνειδητοποίησα την μαγεία του θεάτρου και την συμβολή του στην καθημερινότητα μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *