ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ 2016-2017

«Ο ΚΑΛΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΙΖΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ»

Η σπουδαία και καταξιωμένη ηθοποιός Μαρία Κωνσταντάρου μίλησε στο Athens Art Theater και στην Άννα Χατζή για τα νεανικά της χρόνια, τις σπουδές της, τα πρωτα της βήματα στο θέατρο, την υποκριτική, τις συνεργασίες της , την τηλεόραση , τις εμπειρίες και τους ρόλους της στη μέχρι τώρα καριέρα της και τη νέα γενιά των ηθοποιών.

Πότε αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την υποκριτική;
Πήγαινα στο παρθεναγωγείο «Χιλλ». Στην Τετάρτη γυμνασίου μου ήρθε η ιδέα να γράψω ένα θεατρικό έργο , επηρεασμένη από τον Ερρίκο τον 8ο που διδασκόμασταν . Το παίξαμε τελικά σε ένα τεράστιο σπίτι που είχαμε στην πλατεία Μητροπόλεως , κάναμε τα σκηνικά και τα κοστούμια σαν μία κανονική παράσταση. Έπειτα πήγα στην «Αηδονοπούλου» για να τελειώσω την Όγδοη τάξη. Εκεί μας πήρε η Κακριδή μία σπουδαία καθηγήτρια στην παράσταση «Ερρίκος ο Δ’» του Πιραντέλλο στο Εθνικό θέατρο και ενθουσιάστηκα. Από τότε είπα «Θέλω να γίνω ηθοποιός». Θυμάμαι μέσα στην τάξη λέγαμε μία φράση του Διαμαντόπουλου η οποία μας είχε μείνει από εκείνη την παράσταση: «Η ζωή σας ξεγλιστράει σα φίδι μέσα από τα μανίκια σας». Αποφάσισα να δώσω εξετάσεις στο Εθνικό αλλά δεν πέρασα. Αμέσως πήγα και έδωσα εξετάσεις στη σχολή του Κουν ερμηνεύοντας ένα κομμάτι από το έργο «τα Κεριά» του Καβάφη , έναν αυτοσχεδιασμό και αποφοίτησα τελικά από αυτή τη σχολή.

Η απόφαση σας βρήκε σύμφωνους τους γονείς σας;
Πήγαινα κρυφά. Οι αδερφές του πατέρα μου με κρύβανε ενώ του έλεγα ότι πήγαινα σε μία σχολή αγγλικών. Ο πατέρας μου ήταν δικαστικός, Μανιάτης, πολύ μορφωμένος αλλά ακαλλιέργητος άνθρωπος και δεν ήθελε να ασχοληθώ με το θέατρο. Αργότερα το κατάλαβε αλλά το αγνοούσε.

Θυμάστε τον πρώτο σας ρόλο;
Την πρώτη χρονιά που λειτούργησε το θέατρο Τέχνης δεν ήμουν εξαιτίας μίας λογομαχίας που είχα με τον Κουν. Βρέθηκα λοιπόν σε ένα θίασο της Βίλμας Κύρου στον Πειραιά. Στη συνέχεια πήγα στο θέατρο τέχνης όπου γινόντουσαν οι πρόβες για το ανέβασμα του «Βυσσινόκηπου». Με είδε ο Κουν, μου πρότεινε το ρόλο της Ντουνιάσα και κάπως έτσι ξεκίνησα.

Έχετε ξεχωρίσει κάποια συνεργασία σας μέχρι σήμερα;
Ναι βέβαια. Αρχικά θα ήθελα να πω ότι αν ο Ιάκωβος Καμπανέλλης δεν ήταν τόσο σπουδαίος συγγραφέας θα ήταν ένας διάσημος σκηνοθέτης. Μετά τον Κουν δεινοπάθησα υποκριτικά σαν ηθοποιός. Είναι σα να ξέρεις ανώτερα μαθηματικά και να προσπαθούν να σε κουμαντάρουν με την αναγωγή στην μονάδα. Συνεργάστηκα καλά με τον Μουσούρη, τον Μουράτ κ.α.

Φοβόσασταν να πείτε τη γνώμη σας και φέρετε αντίρρηση σε τόσους μεγάλους σκηνοθέτες;
Φοβόμουν αλλά το προσπαθούσα.

Αυτό είχε κάποιο αντίκτυπο;
Βέβαια. Πολλές φορές γινόμουν αντιπαθής.

Με ποια κριτήρια επιλέγετε έναν ρόλο;
Δεν τον επιλέγω δυστυχώς. Ό,τι μου δοθεί. Έχω παίξει σε αρκετούς μικρούς ρόλους.

Κάνετε εκπτώσεις στη δουλειά σας;
Αν δε μου αρέσει η δουλειά, δεν θα την κάνω. Βέβαια δεν θα απορρίψω επειδή είναι μικρός ο ρόλος. Μόνο όταν δεν είναι ευνοϊκές όλες οι συνθήκες.

Έχετε παίξει σε πολλές τηλεοπτικές σειρές με νέους ηθοποιούς. Τι κοιτούσατε πρώτα για να δεχτείτε τον ρόλο;
Επειδή η τηλεόραση είναι για βιοποριστικούς ρόλους, δεν με ενδιέφερε πολύ, αρκεί εγώ να είμαι εντάξει σε αυτό το οποίο κάνω.

Πηγαίνετε στο θέατρο να δείτε παραστάσεις συναδέλφων;
Όχι, εκτός αν με καλέσουν ή αν μου έχουν πει και έχω ακούσει ότι αξίζει.

Πως βλέπετε τη νέα γενιά των ηθοποιών;
Υπάρχουν πολλά ταλέντα, αλλά είναι κακοδιδαγμένα

Πηγή: https://www.pinterest.ca/pin/440086194830494595/

Πιστεύετε ότι ήσασταν τυχερή που ανήκατε σε εκείνη την εποχή και όχι στη σημερινή;
Ναι, αν και δεν είμαι της παρελθοντολογίας τέτοιοι δάσκαλοι και σκηνοθέτες δεν μπορούν υπάρξουν δεύτερη φορά.

Διδάξατε σε δραματική σχολή γιατί σταματήσατε;
Διότι δεν συμβάδιζαν οι απόψεις μου με τους άλλους συναδέλφους μου.

Τι θα πρέπει να έχει ένας ηθοποιός για να μπορεί να είναι και δάσκαλος σε δραματική σχολή;
Αρχικά μεταδοτικότητα. Ο δάσκαλος και ο σκηνοθέτης είναι το ίδιο πράγμα. Δεν επιβάλεις πράγματα, δημιουργείς κίνητρα. Η σκέψη δίνει συναίσθημα, όχι το ανάποδο. Πρέπει να έχει ευφυΐα, φαντασία και ευαισθησία.

Πιστεύετε στο ταλέντο ή στην δουλειά;
Και στα δύο. Χωρίς ταλέντο δεν γίνεται τίποτα και ταλέντο χωρίς δουλειά μετριότητα.

Το ταλέντο διδάσκεται ή είναι έμφυτο;
Ή υπάρχει ή δεν υπάρχει.

Ένας καλός ηθοποιός πρέπει να παίζει ένα είδους ρόλο ή να τους εναλλάσσει;
Ο καλός ηθοποιός μπορεί να παίζει τα πάντα. Ένα ρόλο παίζει ο τυπίστας.

Παρακολουθείτε τις νέες εκδοχές των αρχαίων ελληνικών κειμένων;
Το νόημα των αρχαίων κειμένων είναι πάντα σύγχρονο, αρκεί να ακολουθείς τη σημασία τους. Δεν χρειάζονται σκηνοθετικοί μοντερνισμοί.

Θα πηγαίνατε να δείτε σήμερα μια τέτοια παράσταση;
Αν ακούσω καλά λόγια ναι, αλλιώς δε με ενδιαφέρει.

Τηλεόραση παρακολουθείτε;
Ελληνικές σειρές δεν βλέπω. Δεν μου κινούν το ενδιαφέρον. Ούτε και αυτές στις οποίες έχω παίξει.

Έχετε κάποια σχέδια για το μέλλον;
Να δω με τι τρόπο θα πεθάνω.

Η Συνέντευξη πραγματοποιήθηκε στην κατοικία της ηθοποιού στις 31.08.2016 από την Άννα Χατζή.
Πηγή 1ης φωτογραφίας:  cosmopoliti.gr

Γεννήθηκα στη Ρόδο το 1992 και κατάγομαι από την μικρή αλλά πανεμορφη Σύμη. Είμαι απόφοιτη της σχολής Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε του τμήματος μηχανολογίας Αθηνών. Κατα τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων και συγκεκριμένα την χρονική περίοδο 2012-2015 υπήρξα μαθήτρια - ακροάτρια της Δραματικής σχολής του Ιάσμου. Η συχνή επαφή με το θέατρο και η παρακολουθηση θεατρικών παραστάσεων με οδήγησαν στην δημιουργία του θεατρικού Σάιτ Athens Art Theater καθώς συνειδητοποίησα την μαγεία του θεάτρου και την συμβολή του στην καθημερινότητα μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *