“Η Χημεία είναι το Α και το Ω για μένα”

Ο Βαλεντίνος Τσίλογλου μίλησε στο Athens Art Theater και στην Άννα Χατζή για την θεατρική του παράσταση “Δείπνο Βασιλισσών” ή οποία ανεβαίνει αλλαγμένη και ανανεωμένη για 2η χρονιά στο θέατρο “ΠΚ“, την συμμετοχή του στο έργο, την σκηνοθεσία, τα σκηνικά, την συγγραφή, την τηλεόραση και τα μελλοντικά του σχέδια.

2η χρονιά για το Δείπνο Βασιλισσών. Νέος χώρος , και γενικά πολλές αλλαγές. Τι μας έχει ετοιμάσει;

Oι αλλαγές οι οποίες έγιναν στο «Δείπνο βασιλισσών» ήταν για τη βελτίωση του. Οι χαρακτήρες του έργου απογειώθηκαν και δείχνουν πιο ξεκάθαροι. Προστέθηκε νέο κείμενο και ένας χαρακτήρας που θα τον λατρέψετε, η μητέρα της Αμαλίας Μπέμπα. Το «Δείπνο Βασιλισσών» φέτος ανεβαίνει στο θέατρο ΠΚ, ένας χώρος ο οποίος μας αγκάλιασε από την πρώτη στιγμή. Η σκηνή του θεάτρου είναι μεγάλη και έτσι το έργο από μόνο του ήθελε άλλη σκηνοθεσία, άλλο σκηνικό και πιο εντυπωσιακά κοστούμια. Το cast των ηθοποιών σε μεγάλο βαθμό άλλαξε και θεωρώ πως η επιλογή που έγινε ταιριάζει γάντι στους χαρακτήρες τους οποίους θα δείτε επί σκηνής. Το θέαμα που σας ετοιμάσαμε είναι άκρως εντυπωσιακό και δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα παραστάσεις που παρουσιάζονται σε μεγάλες Αθηναϊκές σκηνές.

Έχεις αναλάβει εξολοκλήρου το ανέβασμα… από το κείμενο έως και τα σκηνικά. Τι διαφορετικό θα δούμε σε σχέση με το περσινό ανέβασμα;

Όπως σας είπα θα δείτε μια εντελώς διαφορετική παράσταση απ’ όλες τις απόψεις. Κόσμος που είχε δει και το πρώτο ανέβασμα του Δείπνου, δεν είχε καταλάβει ότι έβλεπε την ίδια παράσταση μέχρι την τελευταία σκηνή. Πέρα από το σκηνικό, τα κοστούμια, το cast των ηθοποιών άλλαξε και το σενάριο εν μέρει. Η δράση εξελίχθηκε και οι χαρακτήρες βελτιώθηκαν.

Φέτος πέρα από τη σκηνοθεσία ερμηνεύεις έχοντας πρωταγωνιστικό ρόλο . Ποιος ήρωας του έργου είσαι;

Συνεχίζω να τρελαίνω τις βασίλισσες, που υποδύονται επί σκηνής οι Χριστιάννα Ανανιάδου, Λούλα Τριανταφύλλου και Ζωή Χριστοδουλάκη, τον Ζάν. Ο Ζάν είναι ένας φοιτητής δραματικής σχολής ο οποίος δεν έχει κατασταλάξει στο τι θέλει να κάνει στη ζωή του και έτσι επεμβαίνει στις ζωές των άλλων προσπαθώντας να τις βελτιώσει και συνήθως τις καταστραφεί εντελώς. Είναι ένας τυφώνας που από το λόγο και την κίνηση του και μόνο, μπορείς να καταλάβεις ότι δεν έχει έρθει για καλό. Ένα μεγάλο παιδί το οποίο επιδιώκει να αγαπήσει και να αγαπηθεί. Πιστός φίλος, χιουμορίστας, η χαρά της ζωής.

Το καστ των ηθοποιών έχει αλλάξει σε μεγάλο βαθμό;

Φυσικά! Το καστ διαμορφώθηκε σύμφωνα με τις ανάγκες του έργου. Τρεις ηθοποιοί είμαστε ίδιοι μόνο αλλά και για εμάς ήταν σαν να πιάνουμε το σενάριο για πρώτη φορά. Προστέθηκε κείμενο σε όλους τους χαρακτήρες, εμβόλιμες σκηνές και εξελίχθηκε η σκηνική δράση. Οι χαρακτήρες όταν βρίσκονται επί σκηνής είναι σαν να μιλούν κι ας μη λένε τίποτα!

Τι γεγονότα συνδύασες με την ξεχωριστή φαντασία σου και έχτισες αυτό το κείμενο;

Απολύτως τίποτα! Όταν έγραφα το κείμενο ήθελα να γράψω μια παράσταση σουρεαλιστική με φουτουριστικά στοιχεία που οι γυναίκες θα πρωταγωνιστούν. Έπιασα ορισμένες κατηγορίες γυναικών και τις παρουσίασα στον υπερθετικό βαθμό. Χωρισμένη, απολυμένη, αδειούχα, πλούσια, φτωχή, αλκοολική, λιχούδα και άλλες πολλές οπτικές γυναικών θα τις δείτε επί σκηνής, από τέσσερις γυναίκες. Μαζί τους φυσικά δυο αγόρια που προσπαθούν να «βάλουν» μια τάξη, αλλά άδικος κόπος. Το συγκεκριμένο κείμενο με οδήγησε από μόνο του στο τέλος. Δεν είχα μια σκαλέτα που έλεγα τώρα θα γίνει αυτό, μετά θα μπει αυτή η σκηνή, οι χαρακτήρες από μόνοι τους ολοκληρώθηκαν στη προτελευταία σκηνή του έργου και αν θες μου «είπαν» πάμε για φινάλε.

Ως σκηνοθέτης με τι κριτήρια επιλέγεις τους ηθοποιούς και τους συνεργάτες σου;

Η χημεία η οποία θα δημιουργηθεί είναι το άλφα και το ωμέγα για μένα, το αν ταιριάζει στο χαρακτήρα που θα υποδυθεί και το επικοινωνιακό προφίλ όσον αφορά τους ηθοποιούς. Όσον αφορά τους συνεργάτες πίσω από τη σκηνή που κάνουν εξίσου σημαντική δουλειά το μόνο που με ενδιαφέρει είναι να έχουν κοινό κώδικα όσον αφορά την αισθητική.

Θα ήθελες να ανεβάσεις ένα γνωστό έργο με την δική σου πινελιά στο μέλλον;

Σας έρχεται σύντομα. Δεν θα σου πω ποιο έργο γιατί του έχω αλλάξει τα φώτα αλλά το Μάρτιο ετοιμάζω κάτι κλασσικό παγκόσμιου ρεπερτορίου που θα είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από το «Δείπνο Βασιλισσών».

Τελικά προτιμάς την σκηνοθεσία , την υποκριτική ή λίγο απ’όλα;

Το συνδυασμό. Η συγγραφή γεννά, η σκηνοθεσία διαμορφώνει και η υποκριτική ζωντανεύει. Εσωτερική ανάγκη είναι μόνο η έκφραση σ’όλες τις μορφές της και σε όλα τα επίπεδα.

Ποια η σχέση σου με τις κριτικές του κοινού αλλά και από ανθρώπους του χώρου. Σε επηρεάζουν;

Ο καθένας από εμάς ασκεί κριτική στην καθημερινοτητά του σε οτιδήποτε, πόσο μάλλον ο θεατής που θα πληρώσει το εισιτήριο του για να παρακολουθήσει μια παράσταση. Είμαι ανοιχτός σε κριτικές που σου λένε το λόγο. Ένα «μου άρεσε» ή ένα «δεν μου άρεσε» σκέτο, δεν μου λέει τίποτα απολύτως. Ο λόγος όμως που αρέσει ή δεν αρέσει κάτι με ενδιαφέρει καθώς μπορεί να με βελτιώσει ή να με βάλει σε σκέψη για πράγματα που ίσως δεν έχω σκεφτεί. Μια αρνητική κριτική στο παρελθόν θα με στεναχωρούσε, τώρα απλά σκέφτομαι πως θα μπορούσα να το βελτιώσω αυτό που ίσως δεν άρεσε. Οι άνθρωποι του χώρου πλέον δεν με επηρεάζουν καθόλου. Ο κάθε ένας από εμάς κάνει τη δουλειά του, κάποιους τους θαυμάζω περισσότερο κάποιους λιγότερο.

Μεγαλύτερος κριτής στη δουλειά σου ποιον θεωρείς;

Τον εαυτό μου.

Η τηλεόραση αρχίζει και ανεβαίνει πάλι. Θα ήθελες να δοκιμαστείς και σε αυτό;

Φυσικά! Αρκεί να με ενδιαφέρει το σενάριο, ο ρόλος και τα χρήματα να μην είναι τιμής ένεκεν εις μνήμην κάποιου. Αστειεύομαι φυσικά, με μια μικρή πρέζα αλήθειας.

Άλλα σχέδια παράλληλα με το «Δείπνο Βασιλισσών» υπάρχουν;

Ξεκινάω πρόβες για μια παράσταση που θα ανέβει ευελπιστώ σύντομα και ολοκληρώνω τη διασκευή για το Μάρτη.

Επιμέλεια Άρθρου

Γεννήθηκα στη Ρόδο το 1992 και κατάγομαι από την μικρή αλλά πανεμορφη Σύμη. Είμαι απόφοιτη της σχολής Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε του τμήματος μηχανολογίας Αθηνών. Κατα τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων και συγκεκριμένα την χρονική περίοδο 2012-2015 υπήρξα μαθήτρια - ακροάτρια της Δραματικής σχολής του Ιάσμου. Η συχνή επαφή με το θέατρο και η παρακολουθηση θεατρικών παραστάσεων με οδήγησαν στην δημιουργία του θεατρικού Σάιτ Athens Art Theater καθώς συνειδητοποίησα την μαγεία του θεάτρου και την συμβολή του στην καθημερινότητα μας.

Άννα Χατζή

Γεννήθηκα στη Ρόδο το 1992 και κατάγομαι από την μικρή αλλά πανεμορφη Σύμη. Είμαι απόφοιτη της σχολής Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε του τμήματος μηχανολογίας Αθηνών. Κατα τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων και συγκεκριμένα την χρονική περίοδο 2012-2015 υπήρξα μαθήτρια - ακροάτρια της Δραματικής σχολής του Ιάσμου. Η συχνή επαφή με το θέατρο και η παρακολουθηση θεατρικών παραστάσεων με οδήγησαν στην δημιουργία του θεατρικού Σάιτ Athens Art Theater καθώς συνειδητοποίησα την μαγεία του θεάτρου και την συμβολή του στην καθημερινότητα μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *