ΑΡΧΕΙΟ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ 2019-2020

«Η επιθεώρηση είναι ένα λαϊκό θέατρο το οποίο δε θα τελειώσει ποτέ»

Ο Μιχάλης Μόσιος μίλησε στο Athens Art Theater και στην Άννα Χατζή για τα πρώτα χρόνια της καριέρας του, το θέατρο, τον κινηματογράφο, την εποχή του βίντεο, τις συνεργασίες του μέχρι σήμερα , την επιθεώρηση, την κωμωδία, τον ρόλο του “Ταμτάκου” ο οποίος τον έκανε ιδιαίτερα αγαπητό στο ευρύ κοινό, τα νέα παιδιά και την τηλεόραση.

Ταξιδεύοντας μερικά χρόνια πίσω. Το επάγγελμα του ηθοποιού το επιλέξατε ή σας επέλεξε;

Το επέλεξα. Θυμάμαι τον εαυτό μου από τη νεαρή μου ηλικία να θέλει να γίνει ηθοποιός. Πήγα σε μία σχολή στη Θεσσαλονίκη όπου συγχρόνως ήμουν και στο Κ.Θ.Β.Ε τρία χρόνια στον χορό κάποιον θεατρικών παραστάσεων και μόλις τελείωσα τη σχολή το 1972 ήρθα στην Αθήνα.

Ποια ήταν η πρώτη σας δουλειά;

Ήταν με τον Δημήτρη Χορν στο Δημοτικό θέατρο Πειραιώς στην παράσταση “Ριχάρδος Γ'” σε ένα μικρό ρόλο. Μετά από αυτό ο Χορν σταμάτησε και κάναμε το μοντέρνο θέατρο το οποίο ξεκίνησε ο Γιώργος Μεσσάλας με την παράσταση “Τα Πατατάκια” του Άρνολντ Ουέσκερ . Στη συνέχεια συνεργάστηκα με τον Κώστα Βουτσά ένα καλοκαίρι επίσης σε έναν μικρό ρόλο στο θέατρο Μινώα . Έπειτα πήγα περιοδεία με τη Ρένα Βλαχοπούλου και σιγά σιγά ακολούθησαν και τα υπόλοιπα.

Ο κόσμος σας έχει ταυτίσει με κωμικους ρόλους. Ήταν θέμα συγκυριών οι ρόλοι αυτοί ή τους επιλέγατε;

Όταν είσαι νέος ηθοποιός και βγαίνεις από τη σχολή δεν έχεις το περιθώριο να επιλέγεις τους ρόλους τους οποίους θα παίξεις. Αρκεί να βρεις δουλειά και να βγαίνει το μεροκάματο. Εκτός από κωμωδία έπαιξα και στο θέατρο της Δευτέρας στον “Γυάλινο κόσμο” του Τένεσι Ουίλιαμς έχοντας πρωταγωνιστικό ρόλο.

Πως μπήκε στη ζωή σας ο πολυαγαπημένος ρόλος του “Ταμτάκου”;

Ήμασταν σε περιοδεία και συγκεκριμένα στην Θεσσαλονίκη με την Βλαχοπούλου. Παίζαμε στην παράσταση “Χαρτοπαίχτρα” , εκεί υποδύόμουν τον γιό της. Ένας ηθοποιός όμως ο Θέμης Μάνεσης ο οποιός δυστυχώς πέθανε πολύ νέος , αρρώστησε και αναγκάστηκα να ερμηνεύσω δύο ρόλους. Έτσι για πρώτη φορά έκανα τον ‘Ταμτάκο”. Όταν το είδε η Βλαχοπούλου μου είπε ότι μου ταιριάζει και η επιθεώρηση. Με πήρε λοιπόν μαζί της στο θέατρο Βέμπο στο 1976 και από εκεί ξεκίνησε ο Ταμτάκος σιγά σιγά.

Πιστεύετε ότι από έναν ρόλο μπορεί να χαρακτηριστεί ένας ηθοποιός;

Η αλήθεια είναι ότι σε χαρακτηρίζει. Εγώ με τον Ταμτάκο έχω χαρακτηριστεί . Αλλά ο Ταμτάκος αγαπήθηκε τόσο πολύ από τον κόσμο που ακόμα και σήμερα νέα παιδιά με φωνάζουν έτσι στο δρόμο.

Πολλοί ρόλοι του κινηματογράφου και της τηλεόρασης της εποχής έχουν αγαπηθεί από τον κόσμο και μέχρι σήμερα τους βλέπουμε ξανά και ξανά. Τι είναι αυτό που τους έκανε τόσο ξεχωριστούς και ο κόσμος τους λάτρεψε;

Όταν κάνεις έναν ρόλο πετυχημένο και αρέσεις , μετα σε ταυτίζουν και με αυτόν.

Βλέπουμε διαφορές εκείνης της εποχής τόσο στην κοινωνία όσο και στην τέχνη σε σχέση με το σήμερα . Εσείς που ζήσατε σε εκείνη την εποχή πως ήταν το θέατρο και ο κινηματογράφος τότε;

Η σειρά των ηθοποιών που ανήκα δεν προλαβε τον κινηματογράφο. Είχε κλείσει ο κινηματογράφος αν εξαιρέσεις μόνο κάποιες ταινίες οι οποίες παιζόντουσαν που και που. Μετά ήταν η εποχή του βίντεο. Επαγγελματίες ήμασταν και δουλέψαμε το βίντεο και λίγες ταινίες. Τις εποχές του παλιού καλού κινηματογράφου που λένε εγώ δεν τις γνώρισα. Θύμωσα πολύ τότε διότι κατηγορούσαν τις βιντεοταινίες και απαντούσα σε κάποιους δημοσιογράφους ότι στον παλιό κινηματογράφο γύριζαν πάνω από διακόσιες ταινίες τον χρόνο από τις οποίες ξεχώριζαν οι δέκα. Οι υπόλλοιπες ήταν του μετρίου. Να μην κατηγορείς μόνο το βίντεο αλλά τις κακές βιντεοταινίες. Δεν πειράζει όμως διότι τον τελευταίο λόγο έχει πάντα ο θεατής.

Αρνητικά σχόλια ακούμε πολλές φορές και για την επιθεώρηση. Ποια η γνώμη σας;

Η επιθεώρηση είναι ένα λαϊκό θέατρο το οποίο δε θα τελειώσει ποτέ. Υπήρχαν και μέτρια νούμερα σε κάποια ανεβάσματα. Αλλά υπήρχαν και νούμερα τα οποία έχουν αφήσει εποχή. Είναι να είσαι και τυχερός , να σου πέσει ένα καλό νούμερο. Γιατί ο ηθοποιός είναι εκτελεστικό όργανο. Δεν μπορείς να βγάλεις το γέλιο με το ζόρι.

Πως βλέπετε τη νέα γενιά; Υπάρχει ταλέντο;

Η νέα γενιά έχει πολλά ταλέντα ηθοποιούς και πολύ πιο μορφωμένους από εμάς. Το θέμα είναι να τους δοθεί η ευκαιρία να παίξουν ρόλους για να αναδείξουν το ταλέντο τους. Είναι ορισμένες κλίκες οι οποίες υπήρχαν ανέκαθεν και ειδικά στην τηλεόραση οπου γίνεται χαμός. Αλλά υπάρχουν πάρα πολλοί και καλοί ηθοποιοί . Πάντα η Ελλάδα έβγαζε καλούς ηθοποιούς.

Τηλεόραση παρακολουθείτε;

Ελληνικές σειρές δεν βλέπω. Ειδικά το καλοκαίρι με τις επαναλήψεις βαριέμαι τα ίδια και τα ίδια.

Τον εαυτό αν τον πετύχετε σε κάποια επανάληψη θα τον δείτε;

Όχι, δεν βλέπω. Τα χω δει τόσες πολλές φορές που πλέον τα χόρτασα.

Είστε ανοιχτός σε προτάσεις θεατρικές ή τηλεοπτικές;

Για θέατρο βέβαια με χαρά. Το θέατρο είναι η ζωή μας. Στην τηλεόραση δεν μου έχουν κάνει ποτέ πρόταση. Σε σήριαλ δεν έχω παίξει ποτέ .Όπως και σε άλλους ηθοποιούς της σειράς μου.

Είναι ένα παράπονο για σας αυτό;

Στην αρχή ήταν. Τώρα όχι πια. Έφτασα σε μία ηλικία που γνώρισα και δόξα και αγάπη από τον κόσμο. Δόξα τω θεω όλα πηγαν καλά. Από κει και πέρα δεν έχω αποθημένα.

Γεννήθηκα στη Ρόδο το 1992 και κατάγομαι από την μικρή αλλά πανεμορφη Σύμη. Είμαι απόφοιτη της σχολής Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε του τμήματος μηχανολογίας Αθηνών. Κατα τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων και συγκεκριμένα την χρονική περίοδο 2012-2015 υπήρξα μαθήτρια - ακροάτρια της Δραματικής σχολής του Ιάσμου. Η συχνή επαφή με το θέατρο και η παρακολουθηση θεατρικών παραστάσεων με οδήγησαν στην δημιουργία του θεατρικού Σάιτ Athens Art Theater καθώς συνειδητοποίησα την μαγεία του θεάτρου και την συμβολή του στην καθημερινότητα μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *