“Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΟ ΜΕΣΟ”

Ο σκηνοθέτης Θάνος Αγγέλης μίλησε το Athens Art Theater και στην Άννα Χατζή για την παράσταση “Χορτοφάγος τίγρης” στην οποία υπογράφει τη σκηνοθεσία, τη ζωγραφική, τον κινηματογράφο, τη μουσική και τον χορό, την τηλεόραση , την υποκριτική, και τα σχέδια του στο άμεσο μέλλον.

Η σκηνοθεσία ήταν πάντα η πρωτεραιότητα σας;
Από πολύ νωρίς ήξερα ότι ήταν αυτό που μου άρεσε. Ήδη από το 2010 ασχολούμαι επαγγελματικά με την σκηνοθεσία ενώ από το 2016 διατηρώ εταιρία παραγωγής. Η διαφορά με τους άλλους τομείς της τέχνης είναι ότι η σκηνοθεσία χρειάζεται συνθετική – οργανωτική σκέψη, ευρύ φάσμα γνώσεων, πολύ φαντασία και δεν τραβά πάνω της τα φώτα της δημοσιότητας, όπως π.χ. οι ηθοποιοί. Όλα τα παραπάνω είναι ορισμένοι από τους λόγους που με ώθησαν να ακολουθήσω αυτό το μονοπάτι. Παράλληλα όμως ασχολούμαι με το μοντάζ, την καλλιτεχνική διεύθυνση / κουστούμια και την παραγωγή.

Η ζωγραφική τι ρόλο έχει στη ζωή σας;
Μου δίδαξε πολύ σημαντικούς κανόνες που εφαρμόζονται σε όλους τους τομείς της Τέχνης. Με δίδαξε την χρήση και σημασία των χρωμάτων και του φωτός ,το οποίο μοιραία μου χρησίμευσε  πολύ στον κινηματογράφο. Στην περίπτωση της «Χορτοφάγου Τίγρεως» όπου ανέλαβα και τα κουστούμια, εκτός από την σκηνοθεσία, οι παρελθόντες αυτές γνώσεις βοήθησαν πολύ. Κάθε κουστούμι, κάθε χρώμα είναι επιλεγμένο επί τούτου και έχει τους συμβολισμούς του ανάλογα τον κάθε ήρωα. Η αρμονία των χρωμάτων είναι καταλυτική, στην αναζήτηση ενός άρτιου αποτελέσματος.
 
Η «Χορτοφάγος Τίγρις» είναι η πρώτη σας σκηνοθετική θεατρική απόπειρα Τι σας ώθησε φέτος στο θέατρο;

Με ώθησε η ιδέα του Στέλιου Τσιλιούκα που έγραψε το έργο και με τον οποίο γνωριζόμαστε χρόνια. Όταν μου είπε την κεντρική ιδέα του έργου που ετοίμαζε το θεώρησα πολύ ενδιαφέρον, πρωτότυπο και πολύ κοντά στο γούστο μου. Με ρώτησε αν ήθελα να κάνω θέατρο και δέχθηκα. Αν και πρώτη φορά καταπιάνομαι επαγγελματικά με το θέατρο και δεν είμαι και ιδιαίτερα θεατρόφιλος, νομίζω ότι μια κινηματογραφική προσέγγιση είναι μόνο θετική για το χώρο.

Είναι πιο δύσκολη η θεατρική από την κινηματογραφική προσέγγιση;
Ο κινηματογράφος κατά την γνώμη μου είναι εκ φύσεως δυσκολότερο μέσο. Συνδυάζει εξάλλου πολλές τέχνες και τεχνολογία. Και όλα αυτά κάτω από ένα σφιχτό χρονοδιάγραμμα. Επίσης οι πληθώρα επιλογών του κινηματογράφου κάνει τα πράγματα πιο περίπλοκα απ’ ότι εύκολα. Στο θέατρο έχεις συγκεκριμένες επιλογές και “διαστάσεις” και αφθονο χρόνο να δοκιμάσεις. Η αισθητική και ο ρυθμός  προσαρμόζονται . Το δυσκολότερο για μένα ήταν η διαχείριση των ανθρώπων του θεάτρου και οι παγιωμένες αντιλήψεις και μανιέρες με τις οποίες έπρεπε κατά καιρούς να συγκρουστώ. Πολλοί  δεν καταλάβαιναν πώς δούλευα και τι δημιουργούσα.

Η μουσική και ο χορός στο συγκεκριμένο ανέβασμα σας βοήθησε να το προσεγγίσετε το έργο πιο εύκολα;
Η μουσική του Δημήτρη Κάσση, Κώστα Γιαννίρη και Δημήτρη Χαρλάυτη είναι πρωτότυπη, γραμμένη για το έργο με βάση το έργο. Δουλεύαμε ταυτόχρονα όλοι μαζί καθώς δουλευόταν και το σενάριο. Μια διαδικασία που πήρε σχεδόν 2 χρόνια να ολοκληρωθεί. Ο ένας εμπνεόταν από τον άλλον και το αποτέλεσμα είναι συλλογικό. Σίγουρα όσον αφορά την σκηνοθεσία μια καλή μουσική προσφέρει έμπνευση και ατμόσφαιρα. Η Άννα Μάγκου που έκανε τις χορογραφίες ήρθε αργότερα στην ομάδα μας αλλά έδεσε άψογα. Είχαμε απόλυτη σύμπνοια και φυσικά οι πολύ έξυπνες χορογραφίες της πήγαν το έργο και την σκηνοθεσία παραπέρα. Η Αννα έχει την καταπληκτική ικανότητα να δουλεύει λιτά και και με ουσία σε ότι συνθηκη της δοθεί. Είμαι πολύ τυχερός και περήφανος για όλη την ομάδα.

Η τηλεόραση είναι στις βλέψεις σας;
Είμαι μέσα σε οτιδήποτε έχει ενδιαφέρον και ενέργεια. Δεν αποκλείω τίποτα a priori. Ειδικά μια σειρά μυθοπλασίας στα πρότυπα αυτών του εξωτερικού (λίγα επεισόδια, κινηματογραφικά γυρισμένα) θα με ενδιέφερε ιδιαιτέρως.

Η υποκριτική σας ενδιαφέρει ;
Όχι και τόσο. Αν και ορισμένες φορές κάνω “χιτσκοκικές” εμφανίσεις σε δουλείες μου.

Υπάρχουν σχέδια για το μέλλον;
Υπάρχουν διάφορες σκέψεις και προτάσεις αν και το μυαλό μου είναι ακόμα στην Τίγρη. Μέχρι να πάρει πλήρως τον δρόμο του δεν θα καταπιαστώ με κάτι μεγάλο.

Επιμέλεια Άρθρου

Γεννήθηκα στη Ρόδο το 1992 και κατάγομαι από την μικρή αλλά πανεμορφη Σύμη. Είμαι απόφοιτη της σχολής Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε του τμήματος μηχανολογίας Αθηνών. Κατα τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων και συγκεκριμένα την χρονική περίοδο 2012-2015 υπήρξα μαθήτρια - ακροάτρια της Δραματικής σχολής του Ιάσμου. Η συχνή επαφή με το θέατρο και η παρακολουθηση θεατρικών παραστάσεων με οδήγησαν στην δημιουργία του θεατρικού Σάιτ Athens Art Theater καθώς συνειδητοποίησα την μαγεία του θεάτρου και την συμβολή του στην καθημερινότητα μας.

Άννα Χατζή

Γεννήθηκα στη Ρόδο το 1992 και κατάγομαι από την μικρή αλλά πανεμορφη Σύμη. Είμαι απόφοιτη της σχολής Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε του τμήματος μηχανολογίας Αθηνών. Κατα τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων και συγκεκριμένα την χρονική περίοδο 2012-2015 υπήρξα μαθήτρια - ακροάτρια της Δραματικής σχολής του Ιάσμου. Η συχνή επαφή με το θέατρο και η παρακολουθηση θεατρικών παραστάσεων με οδήγησαν στην δημιουργία του θεατρικού Σάιτ Athens Art Theater καθώς συνειδητοποίησα την μαγεία του θεάτρου και την συμβολή του στην καθημερινότητα μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *