Οι Γάλλοι καταλαμβάνουν θέατρα και απαιτούν το άνοιγμά τους

Αυτό που ξεκίνησε πριν μία εβδομάδα σαν διαμαρτυρία των ανθρώπων του πολιτισμού, με την κατάληψη τριών θεάτρων στο Παρίσι, έχει σήμερα πάρει διαστάσεις κινήματος με περισσότερα από 50 θέατρα να τελούν υπό κατάληψη.

Την προηγούμενη Τετάρτη, 10 Μαρτίου, δεκάδες Γάλλοι, άνθρωποι του θεάτρου και των τεχνών, προχώρησαν στην κατάληψη τριών κρατικών θεατρικών σκηνών στο Παρίσι, εις ένδειξη διαμαρτυρίας για το συνεχιζόμενο λοκ ντάουν, που τους έχει θέσει επί μήνες στην αναμονή – και την ανεργία. Η ενέργεια, που αρχικά θεωρήθηκε ότι θα είχε συμβολικό χαρακτήρα, γρήγορα έγινε κύμα καταλήψεων σε ολόκληρη τη Γαλλία, με 57 θέατρα σε ολόκληρη τη χώρα να τελούν αυτή τη στιγμή υπό κατάληψη.

Τα θέατρα, οι κινηματογράφοι, τα μουσεία και, γενικώς, όλοι οι χώροι των τεχνών έχουν κλείσει από τον περασμένο Οκτώβριο, όταν η χώρα μπήκε σε αυστηρό λοκ ντάουν, και ενώ σειρά επιχειρήσεων έχει ανοίξει από το Δεκέμβρη, αυτά παραμένουν κλειστά. Μία εβδομάδα πριν από τις πρώτες καταλήψεις, οι καλλιτέχνες είχαν ξεκινήσει να πραγματοποιούν πορείες, μαζικότατες σε συμμετοχή, και επί εβδομάδες ζητούσαν το άνοιγμα των χώρων αυτών, με κανόνες κοινωνικής απόστασης, εφόσον κρίνονταν απαραίτητο. Η τελευταία τέτοια πορεία, της 10ης Μαρτίου, κατέληξε στην κατάληψη, από περίπου 50 καλλιτέχνες, του Οντεόν και, την επόμενη ημέρα, και του Κολίν και του Εθνικού θεάτρου του Στρασβούργου. Σε βοήθεια των καλλιτεχνών ήρθαν και οι φοιτητές των σχολών καλών τεχνών και μουσικής, οι οποίοι ανέλαβαν μέρος της περιφρούρησης.

Μετά τις καταλήψεις, το περασμένο Σάββατο, η υπουργός Πολιτισμού, Ροσλύν Μπασελό, επισκέφτηκε το Οντεόν ζητώντας να ξεκινήσει διάλογος με τους καλλιτέχνες, αλλά η απάντηση των συνδικάτων ήταν συνέχιση των καταλήψεων και γενίκευση του κινήματος. Ένα από τα πανώ που αναρτήθηκαν το Σάββατο έγραφε: «Μπασελό, αν δεν ανοίξεις τα θέατρα θα έρθουμε να παίξουμε στο σπίτι σου».

Εκτός από το άνοιγμα των θεάτρων και των λοιπών καλλιτεχνικών χώρων, οι καταληψίες καλλιτέχνες ζητούν επέκταση του αφορολόγητου για τους ελεύθερους επαγγελματίες – το οποίο ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2021 -, επιδόματα για την ενίσχυση όλων των εποχιακά εργαζομένων και οικονομική και ψυχολογική υποστήριξη των φοιτητών.

πηγη

Επιμέλεια Άρθρου

Γεννήθηκα στη Ρόδο το 1992 και κατάγομαι από την μικρή αλλά πανεμορφη Σύμη. Είμαι απόφοιτη της σχολής Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε του τμήματος μηχανολογίας Αθηνών. Κατα τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων και συγκεκριμένα την χρονική περίοδο 2012-2015 υπήρξα μαθήτρια - ακροάτρια της Δραματικής σχολής του Ιάσμου. Η συχνή επαφή με το θέατρο και η παρακολουθηση θεατρικών παραστάσεων με οδήγησαν στην δημιουργία του θεατρικού Σάιτ Athens Art Theater καθώς συνειδητοποίησα την μαγεία του θεάτρου και την συμβολή του στην καθημερινότητα μας.

Άννα Χατζή

Γεννήθηκα στη Ρόδο το 1992 και κατάγομαι από την μικρή αλλά πανεμορφη Σύμη. Είμαι απόφοιτη της σχολής Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε του τμήματος μηχανολογίας Αθηνών. Κατα τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων και συγκεκριμένα την χρονική περίοδο 2012-2015 υπήρξα μαθήτρια - ακροάτρια της Δραματικής σχολής του Ιάσμου. Η συχνή επαφή με το θέατρο και η παρακολουθηση θεατρικών παραστάσεων με οδήγησαν στην δημιουργία του θεατρικού Σάιτ Athens Art Theater καθώς συνειδητοποίησα την μαγεία του θεάτρου και την συμβολή του στην καθημερινότητα μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.