Μαντάμ Μπάτερφλαϊ: Η “σκανδαλώδης” παράσταση του 1990 μεταδίδεται on demand

Η παράσταση «Μαντάμ Μπάτερφλαϊ», που διατίθεται διαδικτυακά και on demand https://www.viva.gr/tickets/theater/streaming/madame-butterfly/ από τις 25 έως τις 28 του μήνα, δεν ήταν απλά μια ενδιαφέρουσα παράσταση της σεζόν 1990-1991. Ούτε μόνο μια από τις τελευταίες στην μεγάλη καριέρα του αείμνηστου Αλέκου Αλεξανδράκη. Ήταν η παράσταση που είχε κάνει κανονικά κατάσταση κι ήταν στο στόμα όλων, θεατρόφιλων και μη, καθώς στη διάρκειά της ο Αλεξανδράκης και ο Κώστας Αρζόγλου υποδύονταν δυο εραστές. Όχι, όμως, δυο άντρες εραστές…

Μαντάμ Μπάτερφλαϊ: Η

Αλλά ας πιάσουμε το νήμα από την αρχή-αρχή. Το 1986 ξέσπασε στην Γαλλία πιπεράτο κατασκοπικό σκάνδαλο, όταν αποκαλύφθηκε πως ο διπλωμάτης Μπερνάρ Μπουρσικό, κατά την θητεία του στην Νοτιοανατολική Ασία, διατηρούσε για πάνω από 20 χρόνια δεσμό με μια Κινέζα, η οποία αποδείχτηκε όχι μόνο κατάσκοπος που πάσαρε απόρρητα γαλλικά έγγραφα στο Πεκίνο, αλλά και… άνδρας.

Δυο χρόνια μετά από αυτήν την απίστευτη αποκάλυψη, ο αμερικανός θεατρικός συγγραφέας Ντέιβιντ Χένρι Χουάνγκ, εμπνευσμένος από το εν λόγω σινογαλλικό σκάνδαλο και προσθέτοντας στοιχεία από την ομώνυμη όπερα του Πουτσίνι, παρέδωσε το τρίπρακτο θεατρικό έργο «Μαντάμ Μπάτερφλαϊ». Ένα έργο που πραγματεύεται την ανάμνηση ενός μεγάλου έρωτα μεταξύ του φυλακισμένου πια διπλωμάτη, Ρενέ Γκαλλιμάρ, με την τραγουδίστρια της Όπερας του Πεκίνου, Σονγκ Λι-Λινγκ, η οποία εκτός από κατάσκοπος αποκαλύπτεται πως είναι και άνδρας –και μάλιστα, επί σκηνής. Ο Αρζόγλου, πάντως, διατηρούσε το εσώρουχό του…about:blank

Η κριτική της εποχής, καίτοι δεν έγραψε διθυράμβους για το βάθος των χαρακτήρων του συγγραφέα, είχε μόνο επαίνους για την ομολογουμένως πολύ απαιτητική ερμηνεία του Κώστα Αρζόγλου. Ντυμένος σε όλη την διάρκεια του έργου με πλουμιστή παραδοσιακή φορεσιά της Όπερας του Πεκίνου, με μια βαριά τιάρα στο κεφάλι, και αριστοτεχνικά μακιγιαρισμένος από τον μετρ Αχιλλέα Χαρίτο, ο ηθοποιός ενσάρκωσε την Σονγκ Λι-Λινγκ με θαυμαστή ακρίβεια μιμούμενος όχι μόνο την γυναικεία φωνή, αλλά, πρωτίστως, την συγκρατημένη τελετουργική κίνηση που έχουν οι πάντα άνδρες ηθοποιοί της κινεζικής όπερας. Ιδιαίτερη συμβολή στην επιτυχία του δύσκολου εγχειρήματος είχε και η καθοδήγηση της χορογράφου, Έρσης Πήττα.

Μαντάμ Μπάτερφλαϊ: Η

Σημειώστε, επίσης, πως η μαγνητοσκόπηση της παράστασης έγινε με τρικάμερο από τον Κυριάκο Καλαματιανό, ο οποίος παρακολούθησε, μάλιστα, την παράσταση πέντε φορές, πριν προχωρήσει στην κινηματογράφησή της. Η μετάφραση του έργου ήταν της (τότε συμβίας του Αρζόγλου) Έλενας Ακρίτα, η σκηνοθεσία του Ανδρέα Βουτσινά, τα σκηνικά του Νίκου Πετρόπουλου, ενώ τα εντυπωσιακά κοστούμια είχε σχεδιάσει ο Γιάννης Μετζικώφ. Εκτός από το δίδυμο Αλεξανδράκη-Αρζόγλου, πρωταγωνιστούν επίσης οι Γιώργος Λέφας, Μαρία Τζομπανάκη (σε τολμηρή, σιθρού εμφάνιση), η Ελευθερία Σπανού, κ.ά.

πηγη

Επιμέλεια Άρθρου

Γεννήθηκα στη Ρόδο το 1992 και κατάγομαι από την μικρή αλλά πανεμορφη Σύμη. Είμαι απόφοιτη της σχολής Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε του τμήματος μηχανολογίας Αθηνών. Κατα τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων και συγκεκριμένα την χρονική περίοδο 2012-2015 υπήρξα μαθήτρια - ακροάτρια της Δραματικής σχολής του Ιάσμου. Η συχνή επαφή με το θέατρο και η παρακολουθηση θεατρικών παραστάσεων με οδήγησαν στην δημιουργία του θεατρικού Σάιτ Athens Art Theater καθώς συνειδητοποίησα την μαγεία του θεάτρου και την συμβολή του στην καθημερινότητα μας.

Άννα Χατζή

Γεννήθηκα στη Ρόδο το 1992 και κατάγομαι από την μικρή αλλά πανεμορφη Σύμη. Είμαι απόφοιτη της σχολής Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε του τμήματος μηχανολογίας Αθηνών. Κατα τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων και συγκεκριμένα την χρονική περίοδο 2012-2015 υπήρξα μαθήτρια - ακροάτρια της Δραματικής σχολής του Ιάσμου. Η συχνή επαφή με το θέατρο και η παρακολουθηση θεατρικών παραστάσεων με οδήγησαν στην δημιουργία του θεατρικού Σάιτ Athens Art Theater καθώς συνειδητοποίησα την μαγεία του θεάτρου και την συμβολή του στην καθημερινότητα μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *