Η Αλυσίδα: Ανοιχτό κάλεσμα για ένα κινητικό παιχνίδι

Στο πλαίσιο προετοιμασίας της νέας παραγωγής «commun» (το κοινό), της Creo Dance Company, η ομάδα προσκαλεί το μελλοντικό κοινό της να συμμετέχει στο κινητικό παιχνίδι-πείραμα με τίτλο «η αλυσίδα».

Στόχος της χορογράφου Πωλίνας Κρεμαστά είναι η συλλογή και η δημιουργία των κινητικών υλικών και χορογραφικών εργαλείων, που θα γεννήσει η κοινή αυτή εμπειρία και τα οποία θα χτίσουν το νέο έργο. Η ομάδα και οι συμμετέχοντες του πειράματος θα αναζητήσουν λοιπόν, το κοινό στοιχείο αλλά και την προσωπική αφήγηση που προκύπτουν μέσα από μια συλλογική διαδικασία.

Το ανοιχτό αυτό κάλεσμα απευθύνεται σε ανθρώπους που δεν έχουν απαραίτητα εμπειρία στον χορό και θα αποτελέσει την έκτη σε σειρά αλυσίδα. Έχουν ήδη υλοποιηθεί άλλες πέντε συναντήσεις στο πλαίσιο κλειστών καλεσμάτων σε φοιτητές χορού και σε εργαστήρια του Απόγειου χορού.

Η αλυσίδα αποτελεί εργαλείο της πρακτική του Απόγειου. Ο Απόγειος χορός δημιουργήθηκε από την ομώνυμη έρευνα, που υλοποιείται από το 2014 από τη χορογράφο και τελεί υπό την αιγίδα του ΥΠ.ΠΟ.Α. από τον Ιούνιο του 2017. Η έρευνα μελετά τις επιρροές που θα μπορούσε να ασκήσει ο παραδοσιακός χορός στον σύγχρονο αλλά ταυτόχρονα και τους τρόπους με τους οποίους το παραδοσιακό επαναπροσδιορίζεται μέσα από το σύγχρονο.

Το συγκεκριμένο παιχνίδι δίνει την αφορμή για έναν προσωπικό και συνάμα έναν συλλογικό χορό! Κλειδί αποτελεί η παρατήρηση του εαυτού, του άλλου και της ομάδας.

ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙΣ:

Για την αλυσίδα θα δημιουργηθεί ΜΟΝΟ ένα τμήμα των 10-13 ατόμων και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Ημερομηνία: Σάββατο 14 Μαρτίου 2020 και ώρες 12.00 – 13.30

Τοποθεσία: Ανώτερη Επαγγελματική σχολή χορού «ΑΚΤΙΝΑ», 2ος όροφος (Καλλιρόης 10, Ν.Κόσμος, κοντά στο Μετρό Ακρόπολη)

Δηλώσεις συμμετοχών στο email : creodancecompany@gmail.com

και στο τηλέφωνο 6984835845

Λίγα λόγια για τον «Απόγειο», την παράσταση «commun» και την «αλυσίδα».

Τι είναι ο Απόγειος:

  • Μια Κινητική έρευνα που ξεκίνησε το 2014 μελετώντας τις σύγχρονες τεχνικές χορού σε συνάρτηση με τους Ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς.
  • Μια Πρακτική χορού βασισμένη στην παραδοχή της έρευνας για την «απόγειο κίνηση», που περιλαμβάνει εργαλεία, ασκήσεις, λεξιλόγιο και καθοδηγεί τον συμμετέχοντα να προσεγγίσει τις αρχές και την αισθητική του Απόγειου.
  • Ο Απόγειος Χορός είναι ένας χορός που «χτίζεται χορεύοντας» και προτείνει μια νέα κινητική γλώσσα. Οι άνθρωποι που κοινωνούν αυτή τη γλώσσα παράλληλα τη διαμορφώνουν, σχηματίζοντας έναν δικό τους κοινό χορό τη δεδομένη χρονική στιγμή και στο συγκεκριμένο μέρος.

Η παράσταση «commun»:

Πρόκειται για το τρίτο έργο βασισμένο στην παραπάνω έρευνα. Μια παράσταση που επενδύει περισσότερο στην κινητική αποτύπωση του Απόγειου στον κορμό και τα χέρια των χορευτών.

Πρόκειται για ένα έργο που θα παρουσιάζει τέσσερα σόλι, τέσσερις προσωπικές αφηγήσεις της ίδιας «ιστορίας», συνδυασμένα αποσπασματικά/κατακερματισμένα σε μια χορογραφική σύνθεση-αφήγηση-δραματουργία. Τέσσερα σόλι σε συνύπαρξη. Το χαρακτηριστικό που κυριαρχεί στη δουλειά είναι η παραλλαγή, της κίνησης, του χώρου, του ρυθμού, των σχέσεων, των αφηγήσεων. Η μουσική θα είναι ζωντανή από δυο μουσικούς με βάση το βιολί και το τσέλο συνδυάζοντας τους σύγχρονους ήχους με την ανατολή, αλλά και την Κρήτη.

Οι τέσσερις χορεύτριες δεν αντιπροσωπεύουν μόνο τον εαυτό τους αλλά αντίθετα είναι πολλαπλές σχηματίζοντας έναν καθρέφτη της κοινότητας, μια μικρή δική τους κοινότητα που αφηγείται τις δικές της εμπειρίες και αντιλήψεις.

Το έργο δεν εξελίσσεται γραμμικά αλλά αντίθετα η ιστορία του κυλάει κατακερματισμένη με ενότητες που άλλοτε αυτές συνυπάρχουν και άλλοτε είναι μόνες τους και μαζί.

Για τη συλλογή του κινητικού υλικού αλλά και τις χορογραφικές ιδέες, τις συνθετικές οδηγίες και τη δραματουργία, η ομάδα συνάντησε και την ευρύτερη κοινότητα μέσα από ανοιχτά και κλειστά καλέσματα στη συμμετοχή σε ένα κινητικό παιχνίδι της Απόγειου πρακτικής: την αλυσίδα. Η αλυσίδα δοκιμάστηκε σε διαφορετικά άτομα και ομάδες και προσέφερε στην ομάδα το υλικό και μια μεγάλη κοινή δεξαμενή από την οποία γεννήθηκε το έργο. Επίσης η αλυσίδα σηματοδοτεί για εμάς την κοινή εμπειρία που βίωσαν οι τέσσερις και την οποία αφηγούνται προσωπικά.

Τι είναι η «αλυσίδα»:

Ένα παιχνίδι που βασίζεται σε ένα ασταμάτητο περπάτημα της ομάδας, η οποία ενώ κρατιέται από τους πήχεις γεννάει ασταμάτητα ένα προσωπικό κι ένα συλλογικό χορό ασυνείδητα, ενώ αλλάζει σχηματισμούς στον χώρο και τον ρυθμό.

~.~

Ευχαριστούμε θερμά για τη μέχρι τώρα συμμετοχή τους στο πείραμα, τους/τις: Αγγελική, Νεφέλη, Μαρία, Χριστίνα, Βάσια, Νίκη, Φοίβη, Αντωνία, Χρύσα, Μαρίνα, Αναστασία, Γρηγόρης, Αναστασία, Μυρτώ, Εύα, Όλγα, Ελευθερία, Ευαγγελία, Μαρία, Μιχάλης, Ολυμπία, Αγγελική, Φανή, Άννα-Μρία, Έλλη, Ανθούλα, Δανάη, Μαριαλένα, Δήμητρα, Μαρία, Ιωάννα, Αλέξανδρος, Μάρθα, Χριστίνα, Σοφία, Κατερίνα, Δέσποινα, Λία, Μαριτίνα, Julianne, Κλέα.

Λίγα λόγια την έρευνα του Απόγειου

Η έρευνα Απόγειος υλοποιείται από το 2014 από τη χορογράφο Πωλίνα Κρεμαστά, με βοηθό τη χορεύτρια Θένια Αντωνιάδου (Creo Dance Company) και τελεί υπό την αιγίδα του ΥΠ.ΠΟ.Α. από τον Ιούνιο του 2017. Η έρευνα μελετά τις επιρροές που θα μπορούσε να ασκήσει ο παραδοσιακός χορός στον σύγχρονο αλλά ταυτόχρονα και τους τρόπους με τους οποίους το παραδοσιακό επαναπροσδιορίζεται μέσα από το σύγχρονο. Μέσα από την παραπάνω διαδικασία έχει πλέον σχηματιστεί μια νέα πρακτική χορού, που καλούμε «Απόγειο χορό», η οποία διαθέτει τη δική της μεθοδολογία τόσο σε επίπεδο χορογραφίας όσο και διδασκαλίας. Έπειτα από πέντε χρόνια συνεχούς ανατροφοδότησης μέσα από Residencies, παραστάσεις και εργαστήρια στην Ελλάδα και το Εξωτερικό, έχει αποδειχθεί ότι η συγκεκριμένη πρακτική ανταποκρίνεται σε όλους και όλες: χορευτές, ηθοποιούς, επαγγελματίες και ερασιτέχνες, μικρές και μεγάλες ηλικίες.

Τι είναι ο «Απόγειος χορός»:

Είναι ένας χορός που «χτίζεται χορεύοντας», μια νέα κινητική γλώσσα. Οι άνθρωποι που κοινωνούν αυτή τη γλώσσα παράλληλα τη διαμορφώνουν, σχηματίζοντας τη δεδομένη στιγμή και στο συγκεκριμένο τόπο τον νέο χορό. Σχηματίζεται μέσα από ένα ανοιχτό λεξιλόγιο, βήματα, βηματισμούς, μοτίβα, εργαλεία και μηχανισμούς. Διαθέτει δική του μέθοδο και συγκεκριμένες αρχές, ενώ παράλληλα δίνει έμφαση στον ατομικό και συλλογικό αυτοσχεδιασμό. Ο Απόγειος επιχειρεί να είναι ένας χορός πέρα από τη φόρμα, τα σχήματα και τα λεξιλόγια, ένα μονοπάτι για τη δημιουργία «καταστάσεων χορού» και «κοινωνίας χορού».

ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΠΟΓΕΙΟΥ

  1. Η έρευνα «Απόγειος» έχει υποστηριχθεί οικονομικά για τις δράσεις της και τελεί υπό την αιγίδα του ΥΠ.ΠΟ.Α. από το 2017.
  2. Παρουσίαση πτυχών του «Απόγειου» από την κυρία Estefanía Solórzano στο πλαίσιο διαδικτυακών σεμιναρίων που διοργανώνει η κολλεκτίβα Multilogos, με έδρα το Εκουαδόρ, Φεβρουάριος 2020.
  3. Διάλεξη, Εργαστήριο και παράσταση στην Ιρλανδία, στο πλαίσιο του Συμποσίου «Dance and Tradition, Dance and Community Symposium» στην Ιρλανδία. Διοργανωτές: Διεθνές Φεστιβάλ Tipperary Dance Platform, MA traditional dance και MA traditional dance studies του Irish World Academy of Music and Dance, Πανεπιστήμιο του Limerick, Οκτώβριος 2019.
  4. Επίσημη παρουσίαση της κινητικής έρευνας «Απόγειος» στο Εθνικό Θέατρο, Σεπτέμβριος 2019.
  5. Residencies:
  6. DeVIR/CAPa- Centro de Artes Performativas do Algavre (Πορτογαλία), Μάρτιος-Απρίλιος 2019
  7. TRY!Residencies – TDP (Ιρλανδία), Ιούνιος 2018
  8. Συμμετοχή του Απόγειου στο Project “Faire-corps” / Erasmus Plus (European Partners: Crefada / France (coordinator), Eos Art / Greece, Dialog Obert / Spain και Scene 5 / Germany), Ιανουάριος 2019 – Απρίλιος 2020.
  9. Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Choreomundus, Ιούνιος 2018 – Ιούνιος 2019: Η κυρία Estefanía Solórzano στο πλαίσιο του International Master in Dance Knowledge, Practice and Heritage (Choreomundus) αναλύει την κινητική έρευνα της χορογράφου Π. Κρεμαστά. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα διερευνά τον χορό ως άϋλη πολιτιστική κληρονομιά μέσα στα ευρύτερα πλαίσια της Εθνοχορολογίας, της Ανθρωπολογίας του Χορού, των Χορευτικών Μελετών και των Μελετών Κληρονομιάς. Το πρόγραμμα υποστηρίζεται από τέσσερα διεθνώς αναγνωρισμένα Πανεπιστήμια: University of Clermont Auvergne (UCA, coordinator), Clermont-Ferrand, France / Norwegian University of Science and Technology (NTNU), Trondheim, Norway / University of Szeged (SZTE), Hungary / University of Roehampton, London (URL), United Kingdom.
  10. Δημοσίευση μέρους της έρευνας στο περιοδικό Λόγου και Κριτικής «το έρμα», Απρίλιος 2018.
  11. Παρουσίαση παραστάσεων βασισμένων στην έρευνα στα:
  12. Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Tipperary Dance Platform, Οκτώβριος 2019
  13. Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, Ιούνιος 2018
  14. 23ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, Ιούλιος 2017
  15. 5η Πλατφόρμα Σύγχρονου Ελληνικού Χορού, Μέγαρο Μουσικής, Οκτώβριος 2016

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΩΛΙΝΑ ΚΡΕΜΑΣΤΑ:

Η Πωλίνα Κρεμαστά γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Είναι αριστούχος απόφοιτος της Ανώτερης Επαγγελματικής Σχολής Χορού «Ραλλού Μάνου» και απόφοιτος της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Χορεύει και χορογραφεί για την ομάδα σύγχρονου χορού Creo, συμμετέχοντας σε Ελληνικά και Διεθνή Φεστιβάλ (Insoliti International dance festival, Turin, Italy / International dance Festival “La Becquée”, Brest, France / Sarajevo Winter International Festival, Bosnia and Herzegovina / Φεστιβάλ Χορού του Σωματείου Ελλήνων χορογράφων / 20ο και 23ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Αισχύλεια / Tipperary Dance Platform, Ireland, κά). Η ομάδα Creo είναι μέλος της καλλιτεχνικής ομάδας Ρέον και έχει επιχορηγηθεί από το Ε.ΚΕ.ΘΕ.Χ. (2009-2010) και από το ΥΠ.ΠΟ.Α. (2017-2018, 2018-2019 και 2019-2020). Με το έργο «GODOT» απέσπασε το 1ο Βραβείο – Silver Snowflake – στο Διεθνές Φεστιβάλ του Σεράγεβο, το 2012. Μέσω του Κέντρου Χορού Ι. & Ρ. Ντάνκαν επιλέχθηκε ως χορογράφος της Ελληνικής συμμετοχής στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα «Homme@home» (Culture Program 2007-2013).  Μαζί με την Π. Ηλιάσκου εμπνεύστηκε και ίδρυσε ένα πολυδιάστατο εκπαιδευτικό κινητικό πρόγραμμα για χορευτές και δημόσια σχολεία, τη «Σκυτάλη». Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (2012-2018) και έχει αναδειχθεί σε ένα από τα 25 πιο εμπνευσμένα προγράμματα της Ευρώπης, από το Δίκτυο Χορογραφικών Κέντρων EDN. Το πρόγραμμα Σκυτάλη έχει λάβει δωρεά από το Ίδρυμα Σ. Νιάρχος για τα έτη 2015-2017 και έχει επιχορηγηθεί από το ΥΠΠΟΑ για το έτος 2019-2020. Από το 2014 ασχολείται με την κινητική έρευνα «Απόγειος», που μελετά τη σχέση παραδοσιακού και σύγχρονου χορού και τελεί υπό την Αιγίδα και την Υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Η έρευνα έχει παρουσιαστεί επίσημα στο Εθνικό Θέατρο (Σεπτέμβριος 2019) και σε πολλά Φεστιβάλ με τη μορφή εργαστηρίων ή παραστάσεων, στο Τμήμα Ειδίκευσης «Χορολογία Ελληνικού Παραδοσιακού Χορού» της Σ.Ε.Φ.Α.Α., στο Πρόγραμμα Σπουδών «Ελληνικός Πολιτισμός» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, ενώ έχει προσκληθεί σε Residencies, παραστάσεις και εργαστήρια, σε Ελλάδα, Ιρλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία και Πορτογαλία. Ένα μέρος της εκδόθηκε στο περιοδικό Λόγου και Κριτικής «το έρμα» τον Απρίλιο του 2018. Έχει διδάξει σύγχρονο χορό και αυτοσχεδιασμό σε πολλά φεστιβάλ, στούντιο και σχολές της Αθήνας και της επαρχίας. Διδάσκει σύγχρονο χορό, χορογραφία και αυτοσχεδιασμό στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού «Αριστέα Λίτου» στα Ιωάννινα και στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού «Ραλλού Μάνου».

Επιμέλεια Άρθρου

Γεννήθηκα στη Ρόδο το 1992 και κατάγομαι από την μικρή αλλά πανεμορφη Σύμη. Είμαι απόφοιτη της σχολής Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε του τμήματος μηχανολογίας Αθηνών. Κατα τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων και συγκεκριμένα την χρονική περίοδο 2012-2015 υπήρξα μαθήτρια - ακροάτρια της Δραματικής σχολής του Ιάσμου. Η συχνή επαφή με το θέατρο και η παρακολουθηση θεατρικών παραστάσεων με οδήγησαν στην δημιουργία του θεατρικού Σάιτ Athens Art Theater καθώς συνειδητοποίησα την μαγεία του θεάτρου και την συμβολή του στην καθημερινότητα μας.

Άννα Χατζή

Γεννήθηκα στη Ρόδο το 1992 και κατάγομαι από την μικρή αλλά πανεμορφη Σύμη. Είμαι απόφοιτη της σχολής Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε του τμήματος μηχανολογίας Αθηνών. Κατα τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων και συγκεκριμένα την χρονική περίοδο 2012-2015 υπήρξα μαθήτρια - ακροάτρια της Δραματικής σχολής του Ιάσμου. Η συχνή επαφή με το θέατρο και η παρακολουθηση θεατρικών παραστάσεων με οδήγησαν στην δημιουργία του θεατρικού Σάιτ Athens Art Theater καθώς συνειδητοποίησα την μαγεία του θεάτρου και την συμβολή του στην καθημερινότητα μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *