Η νέα εποχή του Eλληνικού Φεστιβάλ: Αύξηση κατά 500.000 ευρώ, νέα οπτική ταυτότητα, εξωστρέφεια αιχμής

Αναμένοντας ως το τέλος του Μάρτη να ανακοινωθεί από την Κατερίνα Ευαγγελάτου το πλήρες πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, αποκλειστικές πληροφορίες του iefimerida.gr αναφέρουν ότι το υπουργείο Πολιτισμού αποφάσισε να αυξήσει τον προϋπολογισμό του Φεστιβάλ κατά 500.000 ευρώ, ενώ η Ευαγγελάτου προχωρά ταυτόχρονα σε νέες δράσεις και τομές στον θεσμό.

Νέα φυσιογνωμία, νέο όραμα, νέα ταυτότητα, υψηλός πήχης και σαφή διάθεση εξωστρέφειας και προώθησης παραστάσεων και δράσεων στο εξωτερικό: αυτά είναι τα χαρακτηριστικά της νέας εποχής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου στο τιμόνι του οποίου βρίσκεται από τα τέλη Αυγούστου η σκηνοθέτης Κατερίνα Ευαγγελάτου. Με την αγωνία να κορυφώνεται για το πρόγραμμα που θα ανακοινώσει τις προσεχείς εβδομάδες, τα καλά νέα είναι ότι σύμφωνα με πληροφορίες μας, ο προϋπολογισμός του Φεστιβάλ ενισχύεται με 500.000 ευρώ με απόφαση της Λίνας Μενδώνη, κυρίως για τη χρηματοδότηση των νέων πεδίων δράσης που ανοίγει η Ευαγγελάτου.

Ο γενικός γραμματέας σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης και η Κατερίνα Ευαγγελάτου στην τελετή παράδοσης παραλαβής της διεύθυνσης του Φεστιβάλ στις 2 Σεπτεμβρίου 2019 / Sooc Nick Libertas

H νέα οπτική ταυτότητα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου
Περί τις 80 παραστάσεις, συναυλίες και άλλες δράσεις περιλαμβάνει η καταιγίδα του Ελληνικού Φεστιβάλ που θα αρχίσει από την Αθήνα αρχές Ιουνίου και θα ολοκληρωθεί μετά τον Δεκαπενταύγουστο στην Επίδαυρο. Ιδιαίτερη έμφαση αναμένεται να υπάρχει στη μουσική, σημαντικές παραγωγές από την Ελλάδα και το εξωτερικό σε χορό και θέατρο και η ενότητα των εικαστικών θα ενισχυθεί εντυπωσιακά. Η καθυστέρηση στην ανακοίνωση του προγράμματος – με βάση τις αρχικές προβλέψεις ότι θα ανακοινωνόταν αρχές Μάρτη- οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για την παρουσίαση της νέας οπτικής ταυτότητας του Φεστιβάλ. Η επιμονή εδώ είναι στην σφαιρική, πλήρη παρουσίαση του Φεστιβάλ και του νέου του στίγματος διεθνώς.

Η έδρα του Φεστιβάλ Αθηνών στην Πειραιώς 260 / @Evi Fylaktou

Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου «εξάγει» παραστάσεις
Η έμφαση δίνεται από την Κατερίνα Ευαγγελάτου και το νέο ΔΣ στον χαρακτηρισμό «διεθνές» που φέρει το φεστιβάλ. Και αυτό δεν σημαίνει μόνο επίκληση ξένων ονομάτων – μια ενδιαφέρουσα αλλά «μισή» πρόσληψη της έννοιας της εξωστρέφειας. Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, μια επιτροπή από 6 Ελληνες και 4 ξένους παράγοντες του παγκόσμιου θεατρικού γίγνεσθαι θα παρακολουθεί παραστάσεις όλο τον χειμώνα στην Ελλάδα και στο τέλος θα καταλήγει σε μια λίστα 12 παραγωγών που θα εντάσσονται στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών. Για μία εβδομάδα αυτές οι παραστάσεις, η πλατφόρμα showcase, θα παρουσιάζονται δύο με τρεις φορές, μαζί με τις νέες παραγωγές του Φεστιβάλ. Θα τις παρακολουθούν προσκεκλημένοι διευθυντές και στελέχη μεγάλων θεάτρων και φεστιβάλ ανά τον κόσμο σε μια προσπάθεια να ανοίξει ο δρόμος για παγκόσμια πορεία αυτών των παραστάσεων. Μάλιστα το Φεστιβάλ θα έχει και μια μικρή οικονομική βοήθεια να προσφέρει σε αυτές τις παραγωγές που θα αρχίσουν την παγκόσμια παρουσία τους.

Nικόλας Γιατρομανωλάκης, Κατερίνα Ευαγγελάτου, Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, Λίνα Μενδώνη, στην τελετή παράδοσης παραλαβής της καλλιτεχνικής διεύθυνσης του Φεστιβάλ / Sooc Νick Libertas

Το όραμα για το Φεστιβάλ σε πλήρη εξέλιξη
Για το πρόγραμμα showcase, το Φεστιβάλ βρίσκεται στη βάση προσέλκυσης δωρεών για αυτή την καθοριστικής σημασίας για τον σύγχρονο πολιτισμό πρωτοβουλία. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι νέες δράσεις και πρωτοβουλίες που σχεδιάζει η Κατερίνα Ευαγγελάτου απαιτούν έναν σχεδιασμό και φάση εφαρμογής που δεν είναι άμεσα, αλλά προχωρούν σε βάθος διετίας για την πλήρη εφαρμογή τους.

Πηγή: iefimerida.gr

Επιμέλεια Άρθρου

Γεννήθηκα στη Ρόδο το 1992 και κατάγομαι από την μικρή αλλά πανεμορφη Σύμη. Είμαι απόφοιτη της σχολής Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε του τμήματος μηχανολογίας Αθηνών. Κατα τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων και συγκεκριμένα την χρονική περίοδο 2012-2015 υπήρξα μαθήτρια - ακροάτρια της Δραματικής σχολής του Ιάσμου. Η συχνή επαφή με το θέατρο και η παρακολουθηση θεατρικών παραστάσεων με οδήγησαν στην δημιουργία του θεατρικού Σάιτ Athens Art Theater καθώς συνειδητοποίησα την μαγεία του θεάτρου και την συμβολή του στην καθημερινότητα μας.

Άννα Χατζή

Γεννήθηκα στη Ρόδο το 1992 και κατάγομαι από την μικρή αλλά πανεμορφη Σύμη. Είμαι απόφοιτη της σχολής Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε του τμήματος μηχανολογίας Αθηνών. Κατα τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων και συγκεκριμένα την χρονική περίοδο 2012-2015 υπήρξα μαθήτρια - ακροάτρια της Δραματικής σχολής του Ιάσμου. Η συχνή επαφή με το θέατρο και η παρακολουθηση θεατρικών παραστάσεων με οδήγησαν στην δημιουργία του θεατρικού Σάιτ Athens Art Theater καθώς συνειδητοποίησα την μαγεία του θεάτρου και την συμβολή του στην καθημερινότητα μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.