Σπουδαστές Δραματικών Σχολών: Κάνουμε συλλογική αποχή για να εισακουστούμε από το Υπουργείο Πολιτισμού

Σε συλλογική αποχή προβαίνουν σπουδάστριες/-στές από δέκα Δραματικές Σχολές της χώρας, με στόχο να εισακουστούν από το Υπουργείο Πολιτισμού τα αιτήματα τους, που αφορούν, μεταξύ άλλων, την ασφαλή λειτουργία των σχολών τους, την οικονομική  ενίσχυση τους (μέσω επιδότησης ενοικίου) αλλά και την «αναπλήρωση όσων μηνών/ διδακτικών ωρών χάθηκαν την περίοδο του lockdown, ή την παράταση του ακαδημαϊκού έτους, ή και την δυνατότητα επανάληψης του έτους».

«Δε διεκδικούμε μία κάποια προνομιακή μεταχείριση, αλλά προτείνουμε ένα πολύ συγκεκριμένο πλαίσιο αποσκοπώντας στο άνοιγμα των σχολών μας», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι σπουδάστριες/-στες των δραματικών σχολών, παραθέτοντας αναλυτικά τα αιτήματα τους:

  1. Την αναπλήρωση όσων μηνών/ διδακτικών ωρών χάθηκαν την περίοδο του lockdown, ή την παράταση του ακαδημαϊκού έτους, ή και την δυνατότητα επανάληψης του έτους, ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε σχολής, έπειτα από συνεννόηση των σπουδαστριών/-στών με τις/τους υπεύθυνους σπουδών τους. 
  2. Σαφή σχεδιασμό διεξαγωγής των διπλωματικών εξετάσεων των τελειοφοίτων, καθώς και των προαγωγικών εξετάσεων των υπολοίπων ετών. 
  3. Παραχώρηση κατάλληλων δημόσιων χώρων και αδειοδότηση χρήσης ιδιωτικών χώρων,- εξωτερικών ή εσωτερικών και στις δύο περιπτώσεις- για τις σχολές που οι εγκαταστάσεις τους δεν πληρούν τις προσφάτως υποδεδειγμένες υγειονομικές προδιαγραφές. 
  4. Ειδική βεβαίωση άδειας μετακίνησης, ιδιαίτερα για τις/τους τελειόφοιτες/-ους, με σκοπό τη διεξαγωγή δια ζώσης προβών, μέχρι την ολική επαναλειτουργία των σχολών μας. Η προετοιμασία των διπλωματικών εξετάσεων προσομοιάζει στις πρόβες για επαγγελματικές παραστάσεις και άρα αρμόζει να διεξαχθεί με αντίστοιχα μέτρα προστασίας. 
  5. Eπιδότηση των διδάκτρων μας, καθώς η πανδημία έχει καταστήσει άνεργες/-ους την πλειονότητα των σπουδαστριών/-στών. Επίσης, η παράταση του έτους, θα μας στερήσει την εποχιακή εργασία. Σε καμία περίπτωση να μην επιβαρυνθούμε με επιπλέον δίδακτρα, πέραν των ήδη συμφωνημένων. 
  6. Οικονομική ενίσχυση, δηλαδή επιδότηση ενοικίου -ιδιαίτερα εκείνων που δεν σπουδάζουν στον τόπο μόνιμης κατοικίας τους-, παροχή ειδικής ταυτότητας ισότιμης με τη φοιτητική και, εν γένει, οποιαδήποτε παροχή προβλέπεται και για τις/τους φοιτήτριες/-ές των ΑΕΙ. 
  7. Επιχορήγηση των σχολών μας, με τα απαραίτητα (covid-test, μάσκες, αντισηπτικά), για την ασφαλή υγειονομική λειτουργία τους. 

Ακολουθεί η ανακοίνωση: 

Στην Ελλάδα οι “νεοφιλελεύθεροι” χρηματοδοτούνται από το κράτος. Εμείς… από εσάς! Στήριξε την ανεξαρτησία του tvxs.gr, κάνοντας κλικ εδώ.

«Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, 15/03/2021

Η υποβάθμιση των καλλιτεχνικών σπουδών δεν αποτελεί ένα ακόμα σύμπτωμα της πανδημίας, αλλά μία πολυετή παθογένεια που απορρέει από τη διαχρονική έλλειψη μέριμνας των εκάστοτε επιτελείων του ΥΠΠΟΑ. Ως σπουδάστριες/-στές καλλιτεχνικών σχολών ήρθαμε από νωρίς αντιμέτωποι με τη σαφή έλλειψη εκπαιδευτικού πλαισίου, με αποτέλεσμα μέχρι και φαινόμενα πάσης φύσεως εκμετάλλευσης των ονείρων μας. 

Στην περίοδο που διανύουμε το ΥΠΠΟΑ επιλέγει την πιο ηχηρή του απουσία την ίδια στιγμή που εμείς και οι καθηγήτριες/-τές μας υποχρεωνόμαστε να αποδεχτούμε ένα καθεστώς τηλεκπαίδευσης ως επιβεβλημένη αντικατάσταση μαθημάτων, τα οποία ωστόσο αδιαμφισβήτητα χάνουν το νόημά τους, καθώς απαιτούν τη φυσική μας παρουσία. Με πλήρη συνείδηση των ειδικών συνθηκών της παγκόσμιας πανδημίας, θέλουμε να καταστήσουμε σαφές ότι δε διεκδικούμε μία κάποια προνομιακή μεταχείριση, αλλά προτείνουμε ένα πολύ συγκεκριμένο πλαίσιο αποσκοπώντας στο άνοιγμα των σχολών μας.

Μέχρι στιγμής οι όποιες προσπάθειες επικοινωνίας μας είτε έμειναν αναπάντητες είτε απαντήθηκαν με απόλυτη ασάφεια. Διεκδικώντας μία συγκεκριμένη απάντηση και την αυτονόητη μέριμνα από το Υπουργείο στο οποίο υπαγόμαστε, σπουδάστριες/-στές από δέκα Δραματικές Σχολές προβαίνουμε σε συλλογική Αποχή από τις 15/3 με σκοπό να ενταθεί η προσπάθεια επικοινωνίας των προβλημάτων και των αναγκών μας. 

Αρχικά, ζητάμε ένα σαφή χρονικό σχεδιασμό, ευέλικτο στις ειδικές ανάγκες που μπορεί να έχουν προκύψει στην εκάστοτε σχολή, προκειμένου να οριστεί το χρονοδιάγραμμα των φετινών προαγωγικών και πτυχιακών εξετάσεων και να εξασφαλιστούν τόσο οι αναπληρώσεις των χαμένων ωρών όσο και η δυνατότητα παράτασης ή και επανάληψης ολόκληρου του έτους για όσες σχολές το κρίνουν αναγκαίο. 

Ταυτόχρονα, εφόσον δοθεί δυνατότητα παράτασης, να μη ζητηθούν επιπλέον δίδακτρα πέραν των προσυμφωνημένων. Δεδομένων των μέτρων οικονομικής στήριξης που έχουν λάβει ήδη οι φοιτήτριες/-τές των Ελληνικών Πανεπιστημίων, ζητάμε να συμπεριληφθούμε κι εμείς. Επίσης, η οικονομική ενίσχυση των σχολών μας κρίνεται απαραίτητη για την ασφαλή υγειονομική λειτουργία τους. 

Τέλος, προτείνουμε την αδειοδότηση και αξιοποίηση κατάλληλων υγειονομικά χώρων, ιδιωτικών και δημόσιων, προκειμένου να διενεργούνται με ασφάλεια τα μαθήματά και οι πρόβες μας. Για τις Σχολές που ήδη διαθέτουν κατάλληλους χώρους, προτείνουμε την επαναλειτουργία τους με σαφή υγειονομικό σχεδιασμό. Η παροχή ειδικής βεβαίωσης άδειας μετακίνησης σε σπουδάστριες/-στές όλων των ετών και καθηγήτριες/-τές θα πρέπει να διασφαλιστεί σε κάθε μία από τις παραπάνω περιπτώσεις. Καλούμε το επιτελείο του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού και την ίδια την Υπουργό να αναλάβουν επιτέλους τις ευθύνες τους. Επιλέγουμε να μην αναφερθούμε εδώ στη σωρεία «λανθασμένων» χειρισμών, των οποίων υπήρξαμε όλοι μάρτυρες το τελευταίο χρονικό διάστημα. 

Από τις 15/3 ξεκινάμε οργανωμένες δράσεις, καλλιτεχνικές και μη, με σκοπό την ενίσχυση και την προάσπιση της Αποχής μας για όσο καιρό κρατήσει. 

Αναλυτικά, τα αιτήματά μας είναι τα εξής: 

1. Την αναπλήρωση όσων μηνών/ διδακτικών ωρών χάθηκαν την περίοδο του lockdown, ή την παράταση του ακαδημαϊκού έτους, ή και την δυνατότητα επανάληψης του έτους, ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε σχολής, έπειτα από συνεννόηση των σπουδαστριών/-στών με τις/τους υπεύθυνους σπουδών τους. 

2. Σαφή σχεδιασμό διεξαγωγής των διπλωματικών εξετάσεων των τελειοφοίτων, καθώς και των προαγωγικών εξετάσεων των υπολοίπων ετών. 

3. Παραχώρηση κατάλληλων δημόσιων χώρων και αδειοδότηση χρήσης ιδιωτικών χώρων,- εξωτερικών ή εσωτερικών και στις δύο περιπτώσεις- για τις σχολές που οι εγκαταστάσεις τους δεν πληρούν τις προσφάτως υποδεδειγμένες υγειονομικές προδιαγραφές. 

4. Ειδική βεβαίωση άδειας μετακίνησης, ιδιαίτερα για τις/τους τελειόφοιτες/-ους, με σκοπό τη διεξαγωγή δια ζώσης προβών, μέχρι την ολική επαναλειτουργία των σχολών μας. Η προετοιμασία των διπλωματικών εξετάσεων προσομοιάζει στις πρόβες για επαγγελματικές παραστάσεις και άρα αρμόζει να διεξαχθεί με αντίστοιχα μέτρα προστασίας. 

5. Eπιδότηση των διδάκτρων μας, καθώς η πανδημία έχει καταστήσει άνεργες/-ους την πλειονότητα των σπουδαστριών/-στών. Επίσης, η παράταση του έτους, θα μας στερήσει την εποχιακή εργασία. Σε καμία περίπτωση να μην επιβαρυνθούμε με επιπλέον δίδακτρα, πέραν των ήδη συμφωνημένων. 

6. Οικονομική ενίσχυση, δηλαδή επιδότηση ενοικίου -ιδιαίτερα εκείνων που δεν σπουδάζουν στον τόπο μόνιμης κατοικίας τους-, παροχή ειδικής ταυτότητας ισότιμης με τη φοιτητική και, εν γένει, οποιαδήποτε παροχή προβλέπεται και για τις/τους φοιτήτριες/-ές των ΑΕΙ. 

7. Επιχορήγηση των σχολών μας, με τα απαραίτητα (covid-test, μάσκες, αντισηπτικά), για την ασφαλή υγειονομική λειτουργία τους. 

Οι Σπουδάστριες/-στές των σχολών: 

    • Ανώτερη Δραματική Σχολή Αρχή Νέλλης Καρρά (1ο και 2ο έτος) 
    • Σωματείο Σπουδαστών Ανώτερης Δραματικής σχολής ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας 
    • Ανώτερη Δραματική Σχολή “δήλος’’ – Δήμητρα Χατούπη 
    • Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης- Διομήδης Φωτιάδης (2ο έτος) 
    • Σωματείο Σπουδαστών Ανώτερης Δραματικής Σχολής Εθνικού Θεάτρου 
    • Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης Δήμου Αγίας Βαρβάρας- Ιάκωβος Καμπανέλλης 
    • Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος 
    • Ανώτερη Δραματική σχολή του Νέου Ελληνικού Θεάτρου – Γιώργου Αρμένη 
    • Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης Νότος (Μέρος σπουδαστών/-στριών 2 ου και 3ου έτους) 
    • Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης Ωδείου Αθηνών»

ΠΗΓΗ

Επιμέλεια Άρθρου

Γεννήθηκα στη Ρόδο το 1992 και κατάγομαι από την μικρή αλλά πανεμορφη Σύμη. Είμαι απόφοιτη της σχολής Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε του τμήματος μηχανολογίας Αθηνών. Κατα τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων και συγκεκριμένα την χρονική περίοδο 2012-2015 υπήρξα μαθήτρια - ακροάτρια της Δραματικής σχολής του Ιάσμου. Η συχνή επαφή με το θέατρο και η παρακολουθηση θεατρικών παραστάσεων με οδήγησαν στην δημιουργία του θεατρικού Σάιτ Athens Art Theater καθώς συνειδητοποίησα την μαγεία του θεάτρου και την συμβολή του στην καθημερινότητα μας.

Άννα Χατζή

Γεννήθηκα στη Ρόδο το 1992 και κατάγομαι από την μικρή αλλά πανεμορφη Σύμη. Είμαι απόφοιτη της σχολής Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε του τμήματος μηχανολογίας Αθηνών. Κατα τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων και συγκεκριμένα την χρονική περίοδο 2012-2015 υπήρξα μαθήτρια - ακροάτρια της Δραματικής σχολής του Ιάσμου. Η συχνή επαφή με το θέατρο και η παρακολουθηση θεατρικών παραστάσεων με οδήγησαν στην δημιουργία του θεατρικού Σάιτ Athens Art Theater καθώς συνειδητοποίησα την μαγεία του θεάτρου και την συμβολή του στην καθημερινότητα μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *