Δηλώσεις - Ρεπορτάζ Παραστάσεων

Η ΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ “ΓΗΡΑΙΑΣ ΚΥΡΙΑΣ”

5/6/2015

Αποθεώθηκε η «Επίσκεψη της γηραιάς κυρίας» του Αλέξανδρου Κοέν στο θέατρο «Βρετάνια». Πλήθος επωνύμων παρευρέθηκε στην παράσταση και καταχειροκρότησαν τους ηθοποιούς, τον σκηνοθέτη αλλά και όλους τους συντελεστές της παράστασης.

Στο Athens Art Theater και στην Άννα Χατζή  μίλησαν με τα καλύτερα λόγια για το έργο οι : Μαρία Τσαρούχα, Βασίλης Κατσικονούρης, Γιώργος Κοτανίδης, Αλεξάνδρα Παντελάκη, Ιωάννα Ασημακοπούλου, Έλενα Τσαβαλιά, Ισαβέλλα Κογεβίνα, Ρέινα Εσκενάζυ, Μαρία Σολωμού, Δημήτρης Κουρούμπαλης, Πάνος Μουζουράκης, Ζώγια Σεβαστιανού καιη Άννα Παναγιωτοπούλου, καθώς και οι πρωταγωνιστές: Μίρκα Παπακωνσταντίνου , Δημήτρης Πιατάς, Νίκος Ψημίτης, Χαρά Αδαμίδου και η Εύη Νταλούκα.


Δείτε τι δήλωσαν αναλυτικά:

Μαρία Τσαρούχα: Ήταν πάρα πολύ ωραία. Ο χρόνος πέρασε γρήγορα και αυτό είναι εξαιρετικά καλό. Θύμιζε άλλες εποχές. Το έργο πέρασε κάτω στους θεατές. Αισθητικά η παράσταση ήταν υπέροχη και  οι ηθοποιοί όλοι καταπληκτικοί.

Βασίλης Κατσικονούρης: Αυτό το έργο είναι αθάνατο και απορώ γιατί δεν παίχτηκε τόσα χρόνια που έχουμε κρίση στην χώρα μας. Ήταν ένα ανέβασμα πραγματικά αντάξιο του έργου. Μία μοντέρνα εκδοχή χωρίς αυτή να πειράξει την ψίχα και την δομή του έργου. Από κάθε πλευρά ήταν ένα πολύ ωραίο ανέβασμα. Ερμηνευτικά από τους ηθοποιούς, σκηνοθετικά αλλά και εικαστικά.

Γιώργος Κοτανίδης: Ένα έργο κλασσικό. Το έχω δει τουλάχιστον τέσσερις – πέντε φορές και πάντα το παρακολουθώ με μεγάλη ευχαρίστηση. Η Μίρκα ήταν εξαιρετική , ο Πιατάς , η Μαλτέζου , η Υψηλάντη καταπληκτικοί. Μια παράσταση πολύ ενδιαφέρουσα.

Αλεξάνδρα Παντελάκη: Καταρχάς διηγήθηκαν μια υπέροχη ιστορία , ενός πάρα πολύ σημαντικού έργου. Την καταλάβανε όλοι. Από κει και πέρα είδα πάρα πολύ καλές ερμηνείες. Η Μίρκα ήταν καταπληκτική. Δεν μπορώ να φανταστώ άλλη Κλαίρη Ζαχανασιάν σήμερα στην ελληνική σκηνή. Είχε το μεγαλείο και την κρυφή συγκίνηση. Ο κύριος Πιατάς , η Υβόνη, η Αιμιλία  εξαιρετικοί , όπως και όλα τα νέα παιδιά. Ήταν μία σύγχρονη εκδοχή ως προς τα ρούχα και ως προς κάποια «γκόθικ»  στοιχεία. Ήταν πολύ δυνατό το έργο , που και κλασσικό να ήταν πάλι θα  μου άρεσε.

Ιωάννα Ασημακοπούλου: Είναι ένα επίκαιρο έργο πολιτικά. Μια πολύ ωραία δουλειά με μία εξαιρετική σκηνοθεσία, από έναν πολύ ωραίο σκηνοθέτη. Μία συντονισμένη και καλοκουρδισμένη παράσταση, όπου έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στη λεπτομέρεια. Η Μίρκα για ακόμα μία φορά μας έδειξε ότι είναι μία πολύ σπουδαία ηθοποιός , κορυφαία σε αυτό που κάνει. Λάμπει και γεμίζει την σκηνή με την ενέργεια της. Ένα πολύ ωραίο δίδυμο με τον Δημήτρη Πιατά και φυσικά όλοι οι ηθοποιοί ήταν εξαιρετικοί. Μια πολύ ωραία ομάδα.

Έλενα Τσαβαλιά: Με εντυπωσίασε όλη η παράσταση. Είπα και πριν μπροστά στις κάμερες ότι είναι μία παράσταση με πολύ φρέσκια ματιά δοσμένη. Αυτό αποτελεί το σύνολο τον πραγμάτων που απαρτίζουν την παράσταση. Η ίδια ματιά ακολουθεί τα σκηνικά, τα κοστούμια, την μουσική , τους φωτισμούς , τα πάντα. Είναι μία πάρα πολύ ωραία δουλειά σε ένα πολύ δύσκολο έργο.

Ισαβέλλα Κογεβίνα: Πέρασα πάρα πολύ ωραία. Ήταν μια υπέροχη παράσταση με πολύ όμορφες ερμηνείες . Ένα καταπληκτικό έργο το οποίο θέτει το ηθικό δίλημμα γενικά, πολύ σύγχρονο και μας αφορά όλους. Οι ερμηνείες ήταν καταπληκτικές και η σκηνοθεσία πρωτότυπη με μία νέα ματιά σε ένα παλιό κείμενο.

Ρέινα Εσκενάζυ: Μία καινούργια ματιά σε ένα διαχρονικό και σύγχρονο θέμα. Ή Μίρκα , ο Πιατάς εξαιρετικοί όπως και όλα τα παιδιά. Αλλά και η δουλειά που έκανε ο Αλέξανδρος με αυτά τα παιδιά. Ασχολήθηκε και επένδυσε σε αυτά και του βγήκε.

Μαρία Σολωμού: Μ ‘άρεσε πάρα πολύ η σκηνοθεσία και η άποψη που είχε για το έργο ο Αλέξανδρος , καθότι και συμμαθητής μου στην σχολή. Προσωπικά δεν το γνώριζα το κείμενο αλλά μου άρεσε η κίνηση, τα φώτα , το σκηνικό, τα κοστούμια και γενικά όλο το concept. 

Δημήτρης Κουρούμπαλης: Δεν βλέπουμε συχνά τέτοιου είδους παραστάσεις. Ένα υπέροχο έργο. Η Μίρκα εξαιρετική όπως και τα νέα παιδιά. Καταπληκτικές οι χορογραφίες και τα σκηνικά. Γενικά πέρασα δύο ώρες ευχάριστα. Πολύ ωραία η εκδοχή του. Πιστεύω ότι χρειάζεται κάτι μοντέρνο για να δεις ένα παλιό κλασσικό έργο.

Πάνος Μουζουράκης: Δεν είμαι ειδικός για να πάρω τα θέματα ένα ένα, αλλά μου άρεσε σαν σύνολο. Το ένιωσα σαν ένα παραμύθι για μεγάλους.

Ζώγια Σεβαστιανού: Μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρον εικαστικά. Μου θύμισε κάποιες εικόνες ενός Αμερικάνου καρτουνίστα . Γενικά εμένα μου αρέσουν οι δοκιμές και τα καινούργια πράγματα. Ακόμα και όταν δεν είναι απόλυτα επιτυχημένες, μου φαίνεται καλύτερο από το κλασσικό.

Άννα Παναγιωτοπούλου: η παράσταση μου άρεσε πάρα πολύ. Οφείλω να πω ότι όταν ξεκίνησε το έργο σκέφτηκα επειδή είναι πολύ δύσκολο το κείμενο , πώς να το εμπιστευτείς σε ένα παιδί; Και ειλικρινά μαγεύτηκα. Τον Αλέξανδρο τον ήξερα από μικρό. Όταν παίζαμε με την Μίρκα ερχόταν και την έβλεπε. Την ερμηνεία της Μίρκας την περίμενα εξαιρετική ούτως ή άλλως. Ήταν ένα υπερρεαλιστικό ανέβασμα και το έργο δεν έχασε την κλασσικότητα του, όπου αφορά όλες τις εποχές. Νομίζω ότι βγήκε απόλυτα το έργο και όλοι οι ηθοποιοί ήταν εξαιρετικοί. 

Picture

Πρωταγωνιστές:

Μίρκα Παπακωνσταντίνου: Κοπιάσαμε πολύ για αυτή την παράσταση . Η χαρά ήταν μεγάλη που συνεργαστήκαμε με τα νέα παιδιά. Η συνεργασία ήταν καταπληκτική με όλους, πολύ αγαπημένη, με φοβερή πλάκα και αυτό είναι πολύ δημιουργικό.

Το δίδυμο με τον Δημήτρη Πιατά είναι καταπληκτικό. Έχω ξανά συνεργαστεί πολλές φορές μαζί στο παρελθόν και έχουμε παίξει μαζί κάθε είδους ρόλο. Η εκδοχή της σκηνοθεσίας δεν είναι καινούργια. Ο Αλέξανδρος ακολούθησε το έργο. Γιατί το έργο είναι μία πικρή κωμωδία και τρελαίνομαι με τις αντιδράσεις του κόσμου. Εκεί που γελάει σταματάει απότομα.

Ήταν ένας ρόλος που τον φοβήθηκα , αλλά τον δέχτηκα με χαρά γιατί ονειρεύομαι ωραίες συνεργασίες και να που μου βγαίνουνε.  

Δημήτρης Πιατάς: Είναι συγκλονιστικός ο ρόλος του Ίλ διότι αποτελεί και αυτός ένα μέλος του συνόλου των κατοίκων, οι οποίοι είναι όλοι τους φτηνιάριδες και λαμόγια. Ο Ίλ συμπεριλαμβάνεται σε αυτή την κατηγορία και αυτή την φυλή των ανθρώπων. Ενώ λοιπόν ξεκινάει ως θύτης, διότι έχει αποπλανήσει την κυρία Κλαίρη Ζαχανασιάν και αποποιήθηκε το παιδί του, κάποια στιγμή η ζωή γυρίζει η Ζαχανασιάν επιστρέφει και διεκδικεί τον θάνατο και την τιμωρία του Ίλ. Ξαφνικά όλη η πόλη στρέφεται εναντίον του γιατί τα λεφτά είναι πολλά . Ο Ίλ την ώρα που οδηγείται προς τον θάνατο και συνειδητοποιεί τι γίνεται , αρχίζει η προσωπική αυτογνωσία και διορθώνεται σαν άνθρωπος. Είναι εξαιρετικό όλο αυτό. Εγώ έπαιξα την εξέλιξη αυτή και στην πορεία που φτάνει στην προσωπική του αγιοποίηση, τον θάνατο.

Αυτή η εξέλιξη είναι η τιμωρία. Η Νέμεσις πρέπει να υπάρχει. Είναι στοιχείο θρησκειών , ιδεολογιών κτλ.  Προς τιμήν του ο Ντύρενμαντ διεκδικεί τον θάνατο του ήρωα. Όταν έγινε ταινία , το Χόλυγουντ αποποιήθηκε το θάνατο του ήρωα, Ο Ντύρενμαντ πήρε τα χρήματα και αρνήθηκε να την δει.

Με την Μίρκα μας συνδέει φιλία σαράντα ετών, απόλυτου σεβασμού και αγάπης. Έχουμε δουλέψει υπέροχα μαζί σε επιθεωρήσεις, κωμωδίες αλλά και σε σοβαρά θεάματα. Ήμουν σίγουρος ότι θα δέσουμε και είναι υπέροχο να συναντιέσαι με αυτούς τους ανθρώπους σε τέτοιους ρόλους.

Νίκος Ψημίτης: Αισθάνομαι χαρά , ευγνωμοσύνη που μου δόθηκε αυτή η ευκαιρία να είμαι με αυτούς τους ανθρώπους, την δασκάλα την Μίρκα και τον σκηνοθέτη της παράστασης τον Αλέξανδρο Κοέν.

Ευχαριστώ τον Κύριο Κοέν που με εμπιστεύτηκε και με πίστεψε. Ήμουν αποφασισμένος να μπω στα βαθιά και να κολυμπήσω.

Εγώ υποδύομαι τον γιο του Ίλ (Δημήτρη Πιατά) . Κάποια στιγμή όλο το χωριό στρέφεται εναντίον του όπως και η οικογένεια του λόγω της πράξης του στο παρελθόν και που συνεπάγεται με τα χρήματα τα οποία προσφέρονται για τον θάνατο του.

Χαρά Αδαμίδου: Νιώθω μεγάλη συγκίνηση και τιμή που συνεργάζομαι με αυτούς τους ανθρώπους . Είναι πολύ σημαντικό να ξεκινάς με μία τέτοια δουλειά. Θεωρώ ότι είμαι πολύ τυχερή που βρίσκομαι με τους καθηγητές μου ,με τους οποίους έχω μια οικειότητα από την σχολή, ξέρουν κάποιες αδυναμίες μου και με βοηθούν περισσότερο. Είναι διαφορετική η σχέση τώρα με τους συμφοιτητές μου από την σχολή και φυσικά οι άνθρωποι που γνώρισα σε αυτή την δουλειά είναι πολύ σημαντικοί. Από την αρχή μας πήραν όλους τους νέους ηθοποιούς , μας έδιναν συμβουλές και καινούργια πράγματα. Όλο αυτό είναι μία τεράστια εμπειρία και είμαι πάρα πολύ χαρούμενη.

Το κείμενο δεν το γνώρισα . Όταν ο κύριος Κοέν μου είπε ότι θα συμμετέχω στην παράσταση διάβασα την άλλη μετάφραση που ήδη υπάρχει και μετά πήρα το κείμενο από τον κύριο Κοέν. Μου έκανε εντύπωση από την πρώτη στιγμή. Θεωρώ ότι είναι ιδιαίτερο έργο και ο τρόπος που τον προσέγγισε ο σκηνοθέτης ήταν ο καλύτερος.

Εύη Νταλούκα: Το ότι παίζω στο θέατρο με τους συμφοιτητές μου και συνεργάζομαι με τον Αλέξανδρο , διότι ότι δουλειά έκανα μέχρι τώρα στο θέατρο ήταν με τον Αλέξανδρο, είναι πάρα πολύ σημαντικό για μένα. Είμαι πάρα πολύ χαρούμενη και ευγνώμων στον Αλέξανδρο κυρίως για αυτό. 

Το έργο το ήξερα σαν story, το διάβασα αφού μου έγινε η πρόταση από τον Αλέξανδρο. Από το κείμενο , ταυτίζομαι με τον ρόλο της Μίρκας την Κλαίρη γιατί πιστεύω ότι όλα όσα κάνει τα κάνει από αγάπη και έρωτα. Είναι πληγωμένη , οπότε έχει την ικανότητα να ερωτευτεί τόσο. Σίγουρα συμβολίζει την δικαιοσύνη η οποία δεν είναι συνεπής αλλά δεν κάποια στιγμή το δίκιο έρχεται και θεωρώ ότι το έργο αυτό είναι πολύ επίκαιρο.

Ο δικός μου ρόλος είναι η κόρη του Ιλ( Δημήτρη Πιατά) και εγώ όπως όλοι στρέφομαι εναντίον του , φοράω τα κίτρινα παπούτσια και νομίζω ότι τελικά όταν οι άνθρωποι βιώνουν την φτώχεια σε τέτοιο βαθμό, μεταλλάσσονται και δεν υπάρχει πια ούτε το συναίσθημα, ούτε τίποτα , παρά μόνο η ανάγκη της επιβίωσης. 

Γεννήθηκα στη Ρόδο το 1992 και κατάγομαι από την μικρή αλλά πανεμορφη Σύμη. Είμαι απόφοιτη της σχολής Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε του τμήματος μηχανολογίας Αθηνών. Κατα τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων και συγκεκριμένα την χρονική περίοδο 2012-2015 υπήρξα μαθήτρια - ακροάτρια της Δραματικής σχολής του Ιάσμου. Η συχνή επαφή με το θέατρο και η παρακολουθηση θεατρικών παραστάσεων με οδήγησαν στην δημιουργία του θεατρικού Σάιτ Athens Art Theater καθώς συνειδητοποίησα την μαγεία του θεάτρου και την συμβολή του στην καθημερινότητα μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *